29 de juliol de 2019
29.07.2019

Banyar-se una hora amb aigua calenta abans d'anar a dormir millora el son

Segons un estudi de la Universitat de Texas, l'aigua del bany ha d'estar al voltant dels 40 graus centígrads

28.07.2019 | 23:09

Diversos investigadors de l'Escola d'Enginyeria Cockrell en col·laboració amb el Centre de Ciències de la Salut de la Universitat de Texas (UT) han comprovat mitjançant protocols de revisió sistemàtics d'un miler d'estudis que gaudir d'un bany d'aigua calenta (d'entre 40 i 42 graus centígrads) d'una o dues hores abans de ficar-se al llit pot millorar significativament el son.

Segons han publicat en un article de la revista científica Sleep Medicine Reviews, gran part de la ciència dona suport als vincles existents entre l'escalfament corporal a base d'aigua i la millora del descans nocturn. Així, s'entén que tant el son com la temperatura central del nostre cos estan regulats per un rellotge circadiari situat a l'hipotàlem del cervell que impulsa els patrons rutinaris i diaris de molts processos biològics, inclòs el de la son.

Per arribar a aquestes conclusions, els investigadors de l'UT van revisar 5.322 estudis. Van extreure la informació pertinent i van explorar els efectes de l'escalfament corporal passiu a base d'aigua en una sèrie d'afeccions relacionades amb el son: latència d'inici del somni (el temps que es triga a fer la transició des de la vigília fins a adormir-se completament), el temps total de son, eficiència del son (la quantitat de temps que passem adormits en relació amb la quantitat total de temps que passem al llit desitjant dormir), i la qualitat subjectiva del son. D'aquesta manera, van demostrar que una temperatura òptima de 40 i 42 ºC millora la qualitat general del descans. Quan es programa entre una o dues hores abans de ficar-se al llit, pot accelerar en una mitjana de 10 minuts el temps que triguem a quedar-nos adormits.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook