La 17a edició del festival In-Edit donarà el tret de sortida el 24 d'octubre amb l'estrena d'un documental íntim i alhora tràgic sobre la breu carrera del cantant de trap Lil Peep, una mostra del «nou llenguatge» que el gènere del documental està experimentant. Amb cada vegada més presència de la dona «com a artista que es planteja el seu rol en el món de la música», el director artístic del festival, Lluís Hidalgo, va desgranar ahir la programació, encara dominada per estrelles masculines.

David Bowie en la seva etapa més fosca, imatges inèdites del trompetista Miles Davis, l'intent d'acostar-se a la misteriosa figura de Giacinto Scelsi o el retrat de David Trueba a Chicho Sánchez Ferlosio són alguns dels materials que portarà l'In-Edit 2019 a Barcelona i Madrid. Com a novetat, el festival s'obre a escala internacional amb una convocatòria per produir nous documentals.

El certamen se celebrarà a Barcelona entre el 24 d'octubre i el 3 de novembre i a Madrid del 31 d'octubre al 3 de novembre. Tot i que la programació a les dues ciutats és semblant, s'han ajustat algunes produccions per tal de respondre al públic de cada cita. La Secció oficial internacional a Barcelona l'integren sis documentals, des d' Inner Landscape, de Frank Scheffer, sobre l'òpera de Sichuan, a la història darrere de l'èxit de la cançó Who Let The Dogs Out, de The Baha Men. «No és un documental sobre una cançó, sinó sobre l'autoria», va assegurar Hidalgo.

També integra la secció oficial el metratge sobre el poeta i compositor Giacinto Scelsi, del qual gairebé no hi ha imatges, un fet que «no impedeix que es pugui fer un documental sensacional».

Mr. Jimmy, de Peter Michael Dowd, s'endinsa en un guitarrista japonès que ha dedicat 30 anys a emular la vida de Jimmy Page, Our most brilliant friends, sobre l'última gira de la banda Slow Club, i Vadio-I am a poet, sobre la història d'un cantant de fados. «Ens poden explicar el fado de manera canònica, el que no s'havia fet és agafar un personatge que encarnés el fado», va detallar Hidalgo.

Així doncs, la secció oficial la integren documentals «de gran qualitat», mentre que a la secció Mirada hi ha protagonistes de més renom internacional. Com David Bowie, retratat per Francis Whately quan creia «que no arribaria enlloc». A més de documentals sobre Miles Davis i PJ Harvey, aquesta secció de l'In-Edit inclourà també l'odissea vital i artística de la cantautora Kate Nash.