11 de octubre de 2019
11.10.2019

La miopia entre els nens és un 30% més alta que fa 10 anys

Els optometristes alerten que passar massa hores davant de les pantalles suposa un gran risc

11.10.2019 | 00:14

Els infants que actualment tenen deu anys tenen unes miopies un 30% més altes que els infants de 10 anys del 2008. Segons el Col·legi Oficial d'òptics Optometristes de Catalunya, COOOC, una de les causes pot ser la falta d'alerta primerenca i prevenció, ja que el 32% de la població no revisa periòdicament la seva visió, unes dades que s'agreugen en el cas dels infants. Un de cada dos menors pot patir un problema visual però només un de cada quatre famílies en sospita l'existència.

Amb motiu de la celebració ahir del Dia Mundial de la Visió, el Col·legi va advertir que una de les causes d'aquest increment de miops a la societat es troba en el canvi d'hàbits de vida, amb la incorporació de pantalles. El col·legi professional va recordar que la miopia ja és considerada com la pandèmia del segle XXI per l'Organització Mundial de la Salut (OMS) i es preveu que el 2050 la meitat de la població sigui miop.

Malgrat que la miopia no estigui considerada com una malaltia, sinó com un defecte refractiu, «és necessari informar el ciutadà que un ull de més de 5 diòptries es considera un ull patològic i que, a la llarga, pot patir importants problemes visuals i oculars», va alertar el president del COOOC, Alfons Bielsa. Per exemple, va especificar, una persona amb més de 7 diòptries multiplica per 44,2 les possibilitats de patir un despreniment de retina i per 126,6 les d'una maculopatia.

Els optometristes assenyalen que l'altra gran causa d'aquest increment de miops es troba en el canvi d'hàbits de vida, ja que mentre que a principi del segle XX el 56% de la societat era analfabeta i les seves necessitats de visió pròxima eren escasses, actualment es passa gran part de la jornada davant de pantalles i amb un ús molt intensiu de la visió pròxima (ordinadors, mòbils, estudi, oficines, etc.).

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook