Un tema d'imperiosa actualitat és el projecte de llei que el Govern estatal està estudiant per concretar una assignatura sobre l'educació de la sexualitat a les escoles primàries, ESO i Batxillerat. Vull creure que l'esverament ha vingut arrel de les barbaritats- no conec cap més nom tècnic- que alimenta les notícies de premsa d'una forma massa habitual. Sovint l'explosió d'un sexualitat desbordada, amb el seu complex afectiu difícilment controlable, provoca sang i mort. Hi ha gent que té por d'anar pel carrer a certes hores, i hi ha criatures que saben, malament, de sexe, com si haguessin fet la mili. Si hi afegim la pedofília, aquesta ressona en el cervell, tràgicament, sovint, durant una llarga vida.

Tothom està disposat a aportar el seu gra de sorra i més per preservar els valors humans d'una sexualitat humana, que està en la base del món, en la seva quantitat, i dels valors humans, en la seva qualitat.

Sant Tomàs, estudiant el problema, ens recalca que la castedat està en l'ànima, «com en un subjecte», diu. És l'ésser humà que és cast. La castedat que està en els membres corporals ha de ser «racional». Ha de respondre a raons, no a impulsos. I ha de ser triada amb la llibertat de la voluntat humana. Racionalitat i força de voluntat. En el fons, la gent amb ganes de resoldre el problema ha de fer dues coses: tenir conceptes clars sobre la sexualitat i valor interior per aplicar-los. La sexualitat pot ser generositat i entrega, o pot ser orgull i egoisme. Estem en l'essència mateixa de l'educació: coneixement i amor.

No pot ser que l'Estat s'apropiï de la regulació d'aquest gran tema educatiu, que ho faci en exclusiva, que desplaci els pares de la seva missió prèvia a tot Estat. És un tema irrenunciable. Els pares no poden abandonar-ho a mans de ningú que imparteixi aquest ensenyament sense el seu acord.

La Història està plena d'invasions d'aquest tipus. L'historiador Teodoro Wilhelm, que ha estudiat l'ensenyament a Rússia, afirma: «El docent -es diu a l'Enciclopèdia Soviètica Oficial -no només ha de subministrar coneixements als escolars, sinó formar comunistes».