El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts una sèrie de mesures de restricció de la publicitat del joc i les apostes en línia d'àmbit estatal, que limiten l'emissió d'aquests anuncis a la franja de la 1 a les 5 de la matinada a televisions, ràdios i plataformes d'intercanvi de vídeos com YouTube, durant el temps de vigència de la declaració de l'estat d'alarma per la crisi del coronavirus.

Així ho ha anunciat el vicepresident de Drets Socials i Agenda 2030, Pablo Iglesias, a la roda de premsa telemàtica posterior a la reunió de Consell de Ministres. "En un context de confinament es fa més necessari protegir les persones que tenen problemes amb el joc", ha explicat.

L'Executiu ha introduït aquestes limitacions en un macro reial decret llei de mesures urgents per pal·liar l'impacte econòmic i social de l'epidèmia, segons consta en l'esborrany de reial decret a què ha tingut accés Europa Press.

"Donades les implicacions de la declaració de l'estat d'alarma en termes de mobilitat i oferta d'oci disponible per als ciutadans, per evitar la intensificació del consum de jocs d'atzar en línia (en particular, els jocs de casino, bingo i pòquer), que pot derivar en conductes de consum compulsiu o fins i tot patològic (especialment per protegir els menors d'edat, adults joves o persones amb trastorns de joc en un moment de major exposició), es limiten les comunicacions comercials que realitzen els operadors de joc d'àmbit estatal, incloent a les entitats designades per a la comercialització dels jocs de loteria ", explica l'Executiu en el text.

En concret, es prohibeixen els anuncis que, de forma implícita o expressa, facin referència a la situació d'excepcionalitat que deriva de la malaltia COVID-19 o interpela al consum d'activitats de joc en aquest context.

Durant l'estat d'alarma, el Govern prohibeix realitzar activitats de promoció per a la captació de nous clients o de fidelització dels ja existents que recullin quanties econòmiques, bons, bonificacions, descomptes, regals d'apostes o partides, multiplicadors de quotes o premis o qualsevol un altre mecanisme similar.

Sobre aquesta matèria, el Govern va presentar el passat mes de febrer un projecte de reial decret de comunicacions comercials de les activitats de joc amb més de 100 mesures, que limita la publicitat de el joc en línia d'àmbit estatal a la franja horària de la matinada. El text es troba en tràmit d'informació pública.

Les mesures de restricció a publicitat de les entitats que realitzin una activitat de joc en línia entraran en vigor als dos dies de la publicació del reial decret llei en el Butlletí Oficial de l'Estat.