Un empresari català, Raúl Castañeda, ha deixat en un restaurant de Marbella més de 4.000 euros de propina per als cambrers de l’establiment, un gest que ha volgut tenir després de les crítiques d’un client a qui van demanar que deixés propina després de sopar al local. Segons ha explicat el mateix Castañeda a Efe, en dies passats va tenir coneixement de la queixa que va plantejar a les xarxes socials un client, anomenat Enrique, que va viralitzar el tiquet del local queixant-se que li havien demanat propina malgrat gastar en el sopar 4.098 euros, dels quals 372 corresponien al servei en taula.

Una queixa que va arribar a orelles de Castañeda, que, junt amb sis persones més, va reservar la mateixa taula, la 17, per sopar-hi el 22 d’agost, i quan va arribar el moment de pagar va demanar que incloguessin a la factura la mateixa propina de la factura del client que s’havia queixat al seu dia, és a dir, que va deixar 4.098 euros extres i la factura que va pagar va ascendir a 8.179.

A més, es va desplaçar de forma expressa a Màlaga des de Barcelona «per tenir aquest detall amb els cambrers», ha dit, per calcular, que, «tenint en compte que l’establiment té uns 15 cambrers, cadascú es va emportar a casa aquella nit extra, només d’aquesta taula, uns 270 euros».

Al seu perfil d’Instagram, el perit ha escrit, en al·lusió al client que es va queixar: «El mateix import que vas presumir al pagar un menjar jo el faig deixant-lo de propina als mateixos cambrers (amb els quals) que et vas emprenyar (per cert molt bon servei)».