Unes sabatilles destrossades i totalment desgastades. Aquest és l’últim article de luxe que ha tret la firma Balenciaga a París en una campanya que ha tornat a revolucionar la crítica de moda i que ha generat de nou multitud de comentaris a internet.

Les imatges de la campanya presenten aquest disseny en la seva versió més extrema; en la seva web es poden comprar versions una mica més comercials que mantenen el mateix esperit. Algunes presenten esquinços que apareixen només en determinades zones de la tela i d’altres en tenen per tota la peça.

La casa de moda fundada pel dissenyador espanyol Cristóbal Balenciaga ofereix les botes tant en la seva versió de canya alta com en mule i en una paleta cromàtica que alterna el vermell, el negre i blanc. A més, tenen el logotip de Balenciaga estampat a la vora de la puntera, i el nom de la marca, grafitejat a la sola.

 «Les imatges mostren les sabates extremadament desgastades, marcades i brutes. Aquests bodegons, del fotògraf Leopold Duchemin, suggereixen que les sabatilles Paris estan destinades a utilitzar-se durant tota la vida», expliquen des de la casa de moda, una de les més cares del món.

Les Balenciaga Paris Sneakers són «un clàssic renovat que reinterpreta l’atletisme i el casual atemporal de mitjans de segle, en negre, blanc o vermell, amb sola i puntera de goma blanca, diuen en el comunicat del llançament. No obstant, sí que manté part d’aquell acabat «envellit» i les «vores aspres, que li donen un aspecte desgastat». 

A la web de Balenciaga estarà disponible una «edició limitada de 100 parells de sabatilles destrossades» tant en blanc com en negre.