Aquest estiu, en comptes d'una cançó de l'estiu, en tenim unes quantes, encara que tres són els noms que destaquen per sobre de la resta d'artistes: Quevedo (i Bizarrap, és clar), Rosalía i Shakira. Els seus temes han estat èxits, i sonen a les discoteques de tot el país nit rere nit, sense descans, i més d'una vegada per jornada. Ara bé, quant han guanyat aquests cantants? A quina plataforma obtenen més diners? A YouTube o a Spotify?

Els diners que s'han endut les 3 cançons de l'estiu

  • En el cas de Quevedo amb el seu tema compartit amb BIzarrap, suma 210 milions de reproduccions a YouTube (a 0,00069 dòlars cadascuna, un total de 140.000 euros) i 330 milions a Spotify (a 0,0037 dòlars cadascuna, un total 1,2 milions d'euros).
  • Rosalía no es queda enrere. Despechá és un èxit, i suma 47 milions de reproduccions a YouTube (32.000 euros) i 112 milions a Spotify (390.000 euros).
  • Shakira ha rendibilitzat la separació de Piqué amb Te felicito: 1,1 milions d'euros en total si sumem les xifres de Spotify i YouTube.

S'observa fàcilment que Spotify paga molt millor que YouTube, i per això els artistes prefereixen aquesta plataforma de streaming musical a la de vídeos.