Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Mor la cuinera Montse Guillén, formada a la Cerdanya i exportadora del pa amb tomàquet a Nova York

La restauradora, que tenia 79 anys, va obrir El Internacional a Nova York als anys vuitanta al costat d’Antoni Miralda

Montse Guillen en la visita, l'agost del 2016, per conèixer el projecte del Museu de la Cuina de la Costa Catalana - Tossa de Mar - Costa Brava

Montse Guillen en la visita, l'agost del 2016, per conèixer el projecte del Museu de la Cuina de la Costa Catalana - Tossa de Mar - Costa Brava / Facebook/Museu de la Cuina de la Costa Catalana

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google

ACN

Barcelona

La cuinera i restauradora Montse Guillén ha mort a l’edat de 79 anys, a Barcelona. Guillén va ser una pionera en l’aleshores molt masculinitzat món de la restauració, i a principis dels anys 80 va fundar el seu propi restaurant, l’icònic MG, al carrer Tuset de Barcelona. Pocs anys després va fer el salt a Nova York, on va fundar -juntament amb la seva parella i artista Antoni Miralda- i regentar el restaurant de tapes i cuina catalana El Internacional, al baix Manhattan, on va introduir el pa amb tomàquet, el porró o les tapes, i que va esdevenir molt popular i parada habitual de tota mena de personalitats de la cultura nord-americana. Anys després obriria altres restaurants a Miami. Ja a Catalunya, els darrers anys va impulsar el projecte Food Cultura, una ONG dedicada a l'exploració culinària.

Filla de restauradors i formada a les cuines de Can Borrell, a Meranges (Cerdanya), i també a La Venta, a la zona alta de Barcelona, l’any 1980 va obrir el seu propi restaurant al carrer Tuset de Barcelona, lMG, un local recordat per la seva modernitat, tant en la parcel·la gastronòmica -va introduir el peix cru a la carta- com per la seva estètica, en la qual van col·laborar artistes com Mariscal i América Sánchez.

Pocs anys després la inquieta restauradora va marxar als Estats Units. Entre altres projectes, va obrir al barri de TriBeCa El Internacional, un local de cuina catalana al cor de Nova York que va tenir una vida curta (1984-1986) però que es va posar de moda i van freqüentar artistes i personalitats de la cultura nord-americana, com Jean-Michel Basquiat o Andy Warhol, entre altres. L’artista Antoni Miralda va ser partícip d’aquest projecte.

Els darrers anys els havia viscut entre Miami, on també havia obert diversos restaurants amb ànima creativa, com el Bigfish i Barcelona. També va obrir un restaurant al Japó, el Barna Crossing, tots ells amb una trajectòria curta.

Darrerament, Guillén i Miralda, ja instal·lats definitivament a la ciutat, van crear el projecte Food Cultura, una entitat sense ànim de lucre dedicada a l’exploració culinària al districte de Sant Martí. “La idea és connectar la cuina amb totes les disciplines i coneixements possibles, a escala transversal i universal”, el descrivia Guillén en una entrevista recent al diari ‘Ara’.

Via: Regió7

Tracking Pixel Contents