L'Ajuntament habilitarà, els dies que el Girona FC jugui a casa aquesta temporada, una línia especial d'autobús llançadora, amb una freqüència de 7 minuts, que unirà el centre amb els voltants de l'estadi de Montilivi. El servei arrencarà de la plaça Marquès de Camps des de dues hores i mitja abans dels duels, i per tornar, estarà operatiu fins 90 minuts després que s'hagin acabat. Els bitllet costarà mig euro (de franc per als menors de 12 anys). Aquesta és una de les mesures presentades ahir per garantir una mobilitat sostenible quan hi hagi futbol de Primera a la ciutat perquè, tal com ja va avançar Diari de Girona, el nou perímetre de seguretat, ampliat, impedirà aparcar als voltants del camp, tal com es feia fins ara.

Aquesta línia especial recorrerà el carrer Barcelona fins a la rotonda del Mas Gri, on tindrà una parada per recollir els aficionats que hagin anat en cotxe particular i deixin el seu vehicle a l'aparcament dissuasiu del Centre Verd, un dels dos que recomana l'Ajuntament. L'altre és el del pavelló de Palau. Inicialment també s'havia parlat, com a alternatives, dels aparcaments de la zona comercial del Mas Gri i eel del Parc Tecnològic, però ahir el regidor d'Urbanisme, Joan Alcalà, i la responsable de Seguretat, Sílvia Paneque, van explicar que, en tractar-se d'equipaments privats, estan negociant quins usos se'ls pot donar amb els seus propietaris. En el cas del del Mas Gri, les empreses allà instal·lades (Decathlon, Bauhaus, Media Markt i McDonald's), temen que se'ls pugui col·lapsar l'espai en partits disputats en dissabte a la tarda. La zona quedaria tancada als cotxes els diumenges, de moment.

Aquesta nova línia d'autobús deixarà els aficionats (i els recollirà al final del partit) al carrer Pic de la Dona, perquè no s'endinsarà dins del perímetre de seguretat que han dissenyat els Mossos d'Esquadra i la Policia local. Els aficionats hauran de completar el trajecte amb una caminada. Un dels punts més destacats del dispositiu presentat ahir és que «s'evita afectar l'accés a qualsevol habitatge. La màxima prioritat a l'hora de dissenyar-lo ha estat que no hi hagués afectació per als veïns. Podem garantir que tothom tindrà accés a casa seva abans, durant i després del partit», va subratllar la regidora Sílvia Paneque. En la mateixa línia, Joan Alcalà va remarcar que «l'objectiu del dispositiu és garantir la circulació i la mobilitat de la gent que viu i treballa al sector».

La zona de seguretat, on estarà prohibit estacionar-hi, quedarà tancada al trànsit tres hores i mitja abans dels partits. Finalment l'avinguda de Montilivi es tallarà una mica més amunt del carrer Puigsacalm, com estava previst inicialment, i el control d'accés quedarà situat a la cruïlla amb la travessia de Josep Maria Corredor i Pomés. Per dalt, s'impedirà el trànsit al carrer de l'Església de Sant Miquel a l'altura de Jocs Olímpics, prop de la zona de Torres de Palau. Segons van assegurar Alcalà i Paneque, quedaran garantides les entrades i sortides amb vies alternatives o un sistema d'acreditacions als usuaris i treballadors del Campus de Montilivi i del Servei d'Esports de la Universitat de Girona, de l'institut Montilivi, del Centre Educatiu Montilivi, de l'Escola d'Educació Especial Font de l'Abella i de les instal·lacions del GEiEG de Palau. En tot cas, però, els estudiants de la UdG hauran de buscar aparcaments alternatius els dies de partit. I això, sobretot, tindrà incidència, com en el cas de l'IES o del GEiEG, en aquelles jornades que es disputin entre setmana, en dia feiner.

Aquesta zona de seguretat estarà delimitada per l'avinguda de Montilivi, el carrer de Santiago Cocquard, el carrer de la Universitat de Girona, el carrer de Josep Maria Corredor i Pomés, el carrer del Mas Barril i el carrer de la Riera Palagret. A banda d'aquest espai restringit, se n'ha establert un altre de més ampli denominat «zona d'aparcament no recomanat» en el perímetre comprès aproximadament entre l'avinguda de Lluís Pericot, la pujada de la Creu de Palau, el carrer de l'Església de Sant Miquel, el carrer del Puigsacalm, el carrer del Pic de Peguera i el carrer d'Emili Grahit. En aquesta zona no es farà cap restricció de trànsit ni de mobilitat, però atès que es preveu una alta concentració d'aficionats en aquest espai es recomanarà que no s'hi estacioni els dies de partit. L'Ajuntament triplicarà el nombre d'agents de la policia local (de 5 a 15) que estaran operatius en el dispositiu dels dies de partit.

L'Ajuntament de Girona estima que el 60% dels socis del club són de fora de la ciutat, tot i que no ha fet cap càlcul sobre quants vehicles es poden mobilitzar a la ciutat els dies de partit. Alcalà va destacar que «estem davant d'un esdeveniment inèdit a la ciutat, no tenim cap experiència», i va deixar clar que tot l'operatiu és flexible a incorporar novetats, en funció de les necessitats que es vagin detectant. Dijous vinent, quan es conegui el calendari, ja hi haurà un pas més per marcar en vermell aquells caps de setmana amb partits contra rivals de primer nivell.