Ja fa mesos, tot navegant per internet, no era pas gens difícil aventurar-se a trobar un fotografia de com seria la nova equipació del Barça per al curs vinent. És el pa de cada any. Imatges mal fetes, d´una qualitat millorable, però cent per cent reals; i el secret, revelat abans de temps. Cap sorpresa. Passa amb els blaugrana i amb d´altres clubs de renom. A Montilivi, aquest any les coses s´han fet més ben fetes. O potser, a ningú li ha interessat filtrar el disseny de la samarreta per a la temporada 18/19. Un uniforme «trencador», com s´havia anunciat més d´una vegada. Que generaria «controvèrsia», també s´havia dit. I així ha estat. Només penjar un vídeo i quatre fotografies, i les xarxes socials que es van començar a omplir de reaccions. I moltes més de positives que no pas de negatives. Missió aconseguida: s´havia generat debat, opinió. I havia agradat, almenys a la majoria. L´aposta ha estat arriscada, això sí. El club ha volgut ser fidel als seus colors; almenys amb els de la samarreta. Ara bé, la diferència respecte a anys anteriors, arriba a l´hora de presentar les franges. S´han acabat les línies verticals. Com a mínim, durant els propers dotze mesos. És l´hora de mirar-s´ho en diagonal. Tota una revolució, com s´ha volgut vendre des de Montilivi que neix de la marca Umbro, l´encarregada de vestir l´equip des d´ara fa un any, quan es van trencar amb Kappa tot buscant un altre rumb.

Camí dels 90 anys d´història, l´entitat ha decidit que ha arribat l´hora de «reinventar l´estil» de la primera equipació. I tot, prenent com a punt de partida i com a canvi principal, l´escut. En ell, s´hi presenten les franges blanc-i-vermelles en disposició horitzontal. Precisament, com apareixeran a partir d´ara a la nova equipació. Un fet mai vist a Girona i difícilment a la Primera Divisió. A més, la samar­reta estrenarà, a part, un nou patrocinador principal: Marathonbet. Un disseny «modern, dinàmic, trencador, original» i també «diferenciador», com es descriu a la nota de premsa que el club va fer pública ahir, abans del migdia.

S´hi explica també, entre d´altres coses, el procés que s´ha seguit per arribar fins aquí. La intenció era la de diferenciar-se de la resta de clubs, tot traslladant una imatge «moderna» i alhora «l´energia que desprenen el projecte, els jugadors i la seva afició». L´entitat va dur a terme un estudi de tots els dissenys de les equipacions de les principals lligues no només a Europa, sinó també a la resta del planeta. Amb aquest, es va arribar a la conclusió que a Primera, el 65 per cent de les samarretes de l´últim curs presentaven franges verticals. Entre ells, la del Girona. Es tracta del percentatge més alt de les cinc grans lligues del continent. En aquestes, la mitjana va ser del 34 per cent. Una diferència substancial. Per tant, i sense voler prescindir de les franges ni tampoc dels colors de sempre, el club va apostar per un disseny diferent a la resta: línies en diagonal.

Si el salt a la Primera Divisió va acabar amb els pantalons blaus, un dels trets identitaris de la història del Girona, aquesta tendència continuarà durant la propera temporada i anirà encara una mica més enllà. El vermell guanyarà encara més protagonisme. Al davant, franges en diagonal amb els colors habituals. L´esquena, tota vermella amb el dorsal blanc. Els pantalons es mantindran vermells. El mateix to que presentaran les mitgetes, que prescindiran del negre. Es tracta d´una «qüestió estètica», però també servirà per poder fer servir la primera equipació sempre que coincideixi que el rival vesteix amb franges.

Ara bé, també hi ha alguns detalls de color blanc per trencar una mica amb el disseny. Es poden trobar en zones com per exemple el coll, les mànigues, els laterals dels pantalons i també el nom de l´equip, que apareix a les mitgetes.

Una altra novetat: aquesta temporada s´estrenarà patrocinador principal a la màxima categoria. Marathonbet, la casa d´apostes, ocuparà la part frontal de les equipacions. No només aquest any, sinó també el proper, després que el club arribés a una entesa amb l´empresa per anar de la mà, en un principi, fins al proper 30 de juny del 2020. Un dels «líders globals del món de les apostes esportives», com el descriu el Girona en la nota, compta a dia d´avui també amb acords de patrocini amb d´altres entitats com el Manchester City, Dinamo de Moscou i Hibernian FC. «Estem molt contents i també orgullosos d´aquest acord estratègic», explica el director general, Ignasi Mas-Bagà. Ell mateix revela que si l´any passat no es va tancar cap acord de patrocini d´aquesta envergadura va ser perquè «no vam rebre cap proposta que culminés les nostres expectatives». Va ser per això que, a mitja temporada, es va decidir que el més indicat era que el lema «Orgull gironí» aparegués al pit de la samarreta. En la nova equipació, aquesta frase, escollida massivament pels seguidors gironins, comptarà amb una nova ubicació: la part posterior del coll.

Més coses. La senyera es manté. De la mateixa mida i en idèntic lloc, a la part frontal. De la seva banda, el logotip de LaLiga anirà a la màniga dreta. A l´esquerra, hi apareixerà un any més el del Patronat de Turisme Costa Brava-Pirineu de Girona.

«És un disseny del tot revolucionari», explica Mas-Bagà, qui en destaca les «franges en diagonal, tot fent menció al nostre escut». Ell mateix es felicita de la «reacció molt positiva» que ha generat entre els aficionats. «Ja ens estan demanant com es pot adquirir», diu, tot afegint que «la poden reservar a través de la nostra plana web». I així és. A la secció Botiga del portal del Girona a la xarxa, la flamant samarreta blanc-i-vermella ja apareix. El preu s´eleva fins els 65 euros. Això, si no es tria l´opció de posar-hi nom i dorsal. Si s´aposta per això, se li han de sumar 15 euros més, el que fa un preu final de 80 euros. El tallatge va des de l´alternativa més menuda (S) fins a la més gran (XXL). De moment, la nova equipació només es pot reservar; es començaran a repartir a partir de l´1 d´agost.

Fins llavors, tocarà esperar. Això, i veure-ho des de la distància. Perquè al juliol el primer equip del Girona ja jugarà alguns amistosos de pretemporada en què ja lluirà la nova indumentària. Bolton, Oldham, Kerala Blasters i Melbourne City són els rivals confirmats per a aquest mes.

De moment, el primer disseny ja ha vist la llum. Ara caldrà esperar a la segona i tercera equipació. No hi ha cap data fixada per a la seva presentació oficial. Ni tampoc n´ha trascendit el disseny o els colors. Aquests dos últims anys, el segon uniforme ha estat monopolitzat pel blau, en un disseny força similar al del Manchester City anglès. La darrera temporada, la tercera equipació mostrava unes franges horitzontals a la samarreta de color groc, amb dues tonalitats diferents. Tampoc s´ha revelat encara quin seran els dissenys que presentaran els uniformes dels porters. De moment, la revolució ha començat per l´equipació principal. I ha causat impacte.