No ha transcendit la quantitat econòmica que rebrà el Girona però de ben segur que Marathonbet pagarà un bon pessic a la caixa del club de Montilivi per convertir-se en el patrocinador principal de la samarreta d'aquesta temporada. La casa d'apostes i el Girona han signat un acord per als dos propers cursos pel qual Marathonbet ocuparà la part frontal de l'equipació a més a més de tenir una àmplia presència tant a l'estadi de Montilivi com als nous camps d'entrenament al PGA, a Caldes de Malavella. D'aquesta manera, l'empresa d'apostes es converteix en el primer patrocinador de la samarreta de l'equip a Primera Divisió. Cal recordar que la passada campa­nya, el consell d'administració va optar per no malvendre l'equipació i es va estimar més no acceptar cap de les propostes que va rebre, en entendre que eren massa baixes. Això va fer que a finals de febrer i coincidint amb el partit al Camp Nou contra el FC Barcelona, el Girona estrenés el lema «Orgull Gironí» a la samarreta. Aquest missatge es va mantenir fins a final de l'exercici 2017-18.

La nova equipació que lluirà el Girona 2018-19 serà revelada avui. De moment, no n'ha trascendit cap detall llevat de l'anunci ahir del patrocinador principal. Això sí, la nova equipació sembla que serà força trencadora. La casa anglesa de roba esportiva Umbro continuarà com a proveïdora en el segon curs a la màxima categoria. El lema «Orgull gironí», escollit pels socis la temporada passada, té molts númerosde mantenir-se en algun indret de la nova samarreta.

Marathonbet desembarca a Girona després de dues temporades al Màlaga. Arran del descens del conjunt andalús a Segona A, l'empresa va exercir la clàusula que li permetia rescindir el contracte que els unia. Algunes informacions assenyalaven que el Màlaga rebia cap a un milió d'euros per temporada. Nascuda el 1997 a Brighton (Anglaterra), Marathonbet s'ha anat expandint fins a tenir presència a cap a 200 països. A banda del Màlaga, els darrers anys també ha estat patrocinador de l'Hibernian escocès i del Dinamo de Moscou. Al conjunt rus, això sí, ho ha fet a la part posterior de la samarreta. Marathonbet manté acords de patrocini amb els dos clubs, així com amb el Manchester City. En aquest sentit, el mes passat, la casa d'apostes i el club gran del City Group van presentar un acord de patrocini pel qual Marathon Bet passa a ser un global partner del club.

Des del club de Montilivi, l'entesa amb la casa d'apostes és vista amb molt bons ulls. Així ho assenyala el director general de l'entitat, Ignasi Mas-Bagà. «Per nosaltres l'acord amb Marathonbet és altament estratègic. Amb aquesta vinculació hem complert l'objectiu d'establir una aliança amb una empresa de renom i prestigi». En aquesta línia, Mas-Bagà també destacava el fet que Marathonbet serà el primer patrocinador principal des que el Girona és a Primera Divisió i que «això li dona un caràcter històric». «Pretenem crear una relació sinèrgica i a llarg termini perquè les dues entitats continuïn creixent conjuntament», assenyala el dirigent gironí. De la seva banda, Natalia Zavodnik, CEO de Marathonbet també es mostrava molt satisfeta de l'acord establert amb el Girona. «Estem molt contents d'anunciar aquest patrocini amb el Girona, una de les forces emergents del futbol espanyol els últims anys. El club ha completat una temporada espectacular de debut a Primera i estem expectants de veure com es desenvolupa en les properes temporades». Per celebrar el patrocini, Marathonbet posarà a disposició dels aficionats del Girona diverses quotes especials de mercat per apostar per l'equip blanc-i-vermell durant les primeres jornades de la competició.

Marathonbet es converteix doncs en el primer patrocinador de la samarreta del Girona a Primera Divisió. En la seva etapa a Segona A, l'equip blanc-i-vermell en va lluir gairebé un per temporada. Així, en el curs del retorn (2008-09), l'empresa escollida va ser Codere, multinacional del sector del joc i apostes,vinculada al llavors vicepresident, Ramon Vilaró. El curs següent (2009-10), el Girona va estar uns mesos sense patrocinador fins que va lligar la casa d'apostes Play Pinnacle. La relació havia de ser a llarg termini però no va acabar gens bé. Tampoc es va trobar qui estampés el seu nom a la samar­reta a l'inici del curs 2010-11, fins que el club va arribar a un acord amb el Patronat de Turisme de la Costa Brava. Aquell any, l'equip va lluir Doing Business in Girona -un projecte per promocionar el club i el territori captant empresaris de l'Estat i d'Europa- en un partit contra el Ponferradina. La temporada 11-12, Casa Darnés va ser el patrocinador amb la marca Flor del Cafè a la samarreta. Un any després (12-13), seria Recuperación de Impagos (RDI) el que lluiria el Girona. L'empresa d'energia solar de l'expresident Patxi Otamendi, Tamesol, va ser el següent espònsor (13-14). La Bruixa d'Or (14-15) va donar pas a Citylift, l'única empresa que ha durat més d'un curs a Montilivi (15-17).