A veure si ho he entès bé. Un equip baixat de Primera, que no enganxa ni amb cola amb el seu futbol, que a aquestes altures s'ha oblidat de l'objectiu principal de la temporada, que era l'ascens directe; que a hores d'ara no estaria complint els serveis mínims d'estar en places de promoció i que li toca un equip de la màxima categoria a la Copa; aquest equip, deia, posa uns preus per veure l'esmentat partit contra el Vila-real, punxa en la venda d'entrades anticipades i mig d'amagat -sense dir-ho públicament- envia un correu als abonats rebaixant el preu. Un fet que encén les xarxes socials, fet davant del qual els responsables de torn decideixen tornar la diferència a aquells que ja havien adquirit la seva localitat. És això, no? Perquè si ho és, semblaria una autèntica obra d'enginyeria de màrqueting, maquillada ahir amb el detall de donar sopluig als aficionats dels gols convidant-los a tribuna o a preferent coberta.

Si no m'erro, el mateix equip que després de 20 llargs dies de mercat d'hivern ha fet una única incorporació per mirar de paliar els mals que es mostren a cada jornada i que de moment ja ha fet passar tres entrenadors per la banqueta. Incorporació, per cert, que res té a veure amb el dèficit defensiu del mig del camp que tothom, i vull dir tothom, ha reconegut que existeix. Semblaria la manera de fer d'un club petit, si no sabéssim que es tracta del pressupost més alts de la Lliga. És clar que moltes vegades tenir diners no vol dir ser un club gran, ni tenir-ne pocs significa ser un equip petit.

I mentrestant un adeu a la Copa del Rei passat per aigua. Un comiat que aquesta vegada poca gent lamentarà, perquè centrar-se en la Lliga i redreçar el que fins ara ha estat irregular és la única premisa que li queda a l'actual temporada. De temps n'hi ha, començant diumenge per l'Oviedo i per tornar a evitar la caiguda lliure.