Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Athlètic Club - Girona: Penitència a La Catedral (3-2)

El Girona perd per la mínima de San Mamés i veu com l'Athletic, cinquè amb set punts menys, escurça les distàncies en la lluita per la Champions

Una errada d'Aleix Garcia al primer minut indica el preludi que Tsygankov i Èric Garcia intenten evitar

Tatiana Pérez

Tatiana Pérez

Bilbao (Enviada Especial)

El Girona no és invencible. Podria ser-ho, com ha demostrat durant tota la temporada fins que ha topat amb un mes de febrer exigent i errades puntuals impròpies d'un equip que ha estat líder durant moltes jornades. Algú diria que és per posar-hi emoció. Els de Míchel van rebre penitència a La Catedral. Una mala decisió d'Aleix Garcia en la passada va precipitar el gol de l'Athletic, clar per Berenguer. Però l'atacant basc va fer més mal amb el doblet, que va arribar just quan els gironins s'animaven gràcies a una diana de Tsygankov. El tercer d'Iñaki Williams ja va ser el pitjor. Tot i que de tossut, el Girona ho és una estona. Per això, Èric Garcia va citar-se amb el gol sense remei. La derrota d'ahir a San Mamés (3-2) recorda que la possibilitat de lluitar per la lliga va ser un miratge, perquè el Madrid és ara a sis punts, i que caldrà treballar de valent per tenir la Champions com a objectiu. El conjunt de Valverde, cinquè classificat, retalla distàncies i es posa a set punts. Amb l'afegit del Barça, a dos, Atlètic i companyia... El Girona continuarà sent el «petit» que fa la revolució als «grans».

Míchel és d'idees fixes i, si no hi ha cap contratemps que el condicioni, té més que definit l'onze tipus del Girona. La titularitat de Juanpe per la baixa forçada de Blind, amb una lesió al peu; el retorn de Yangel Herrera en detriment de Portu, que va començar el partit a la banqueta; i el d'Arnau, per la sanció de Yan Couto, van ser les decisions més destacades del tècnic per sortir d'inici.

El Girona ha demostrat al llarg dels darrers mesos que per aconseguir les coses hi posa heroïcitat. Un cop més, es va veure amb l'obligació de remuntar un resultat en contra. L'Athletic no tenia Nico Williams ni Sancet al camp, però era perillós igualment. Sobretot, si es trobava amb regals inesperats. Tot just corria el primer minut quan Aleix Garcia va equivocar-se en la passada i la va centrar col·locada al peu de Berenguer, que només va haver de collir-la a la frontal i sorprendre Gazzaniga. El segon gol podria haver arribat perfectament si no fos perquè Iñaki Williams va trobar traves en l'execució de dues ocasions. Primer va aparèixer Èric Garcia per tallar-lo i tot seguit el seu xut va sortir desviat.

A Míchel, que complia el darrer partit de sanció des de la grada, no li agradava gens el que veia. Tsygankov va ser el més serè amb una rematada que va treure Unai Simón amb una gran mà.

El Girona necessitava ordre. Refrescar les idees. L'extrem ucraïnès era el més clarivident. Així que Tsygankov va intentar el mateix mètode, arran d'una bona jugada amb Iván Martín, però la pilota no va anar en la bona direcció. Per sort, un nou xut del germà gran dels Williams, que va superar tota la defensa, tampoc.

L'Athletic, però, va patir un contratemps en la primera mitja hora de joc. Lekue es va haver de retirar del terreny de joc per lesió i al seu lloc va entrar una llegenda com De Marcos. Mentrestant, San Mamés va fer saber la seva opinió en una acció arriscada de Gazzaniga amb les mans al límit de l'àrea. El soroll era eixordador. Segurament, eren els contres de jugar en un ambient de futbol tan espectacular. Iñaki Williams va acabar desesperat perquè res li sortia bé, encara més quan Gazzaniga li va aturar un cop de cap. Yangel Herrera s'hi va afegir a continuació.

El millor de tot era que el Girona resistia amb un gol en contra. Míchel ho va fer saber quan va poder parlar amb els seus jugadors al vestuari. Els blanc-i-vermells van recordar que ningú els hi ha regalat res fins ara i que amb el seu futbol poden fer meravelles. Savinho va donar un ensurt a la represa, mentre que Tsygankov va fer justícia marcant a la porteria d'Unai Simón. L'1-1 donava a esperança per creure que era possible.

Gazzaniga es va lluir per mantenir l'empat en una jugada embolicada a l'àrea. No obstant això, va durar poc l'eufòria. El porter va estar tou davant d'un tret de Berenguer per aconseguir el doblet. Mentre que Iñaki Williams va treure's un pes de sobre marcant el tercer. Per fi, insinuava amb la seva celebració.

La nit a San Mamés es va tornar gèlida de cop. L'Athletic només feia que collar i el Girona no sabia ni com se sostenia. Aleix Garcia va treure miraculosament el quart quan la pilota estava a punt de travessar la línia de gol en un refús de Gazzaniga. Èric Garcia va donar una nova empenta amb el 3-2. I al final Dovbyk va tenir l'empat a tocar. L'Athletic va resistir com va poder per impedir-ho. Vivian s'hi va deixar el cap i tot en un gol cantat.

Recupera el minut a minut:

En Directe

Subscriu-te per seguir llegint

Tracking Pixel Contents