El Girona i el City troben la fórmula
El fins ara màxim accionista blanc-i-vermell s'ajustarà a les exigències de la UEFA i reduirà el seu paquet accionarial per tal que l'equip pugui competir a la Champions League
La solució serà la del fideïcomís, per la qual el City cediria -no vendria- una part dels seus béns a una altra persona natural amb l'encàrrec de conservar-los i transmetre'ls a un tercer, que en aquest cas sí que podria ser un una entitat empresarial

Ferran Soriano i Pere Guardiola, en una imatge d'arxiu. / Marc Martí Font

Tant a Montilivi com a Manchester tothom tenia clar que el Girona no tindria cap problema per disputar la Lliga de Campions de la temporada que ve. La possibilitat d'enfrontar-se dos equips de la mateixa propietat (Girona i Manchester City) no serà cap impediment perquè el City Football Group hauria trobat la manera. Les exigències de la UEFA obliguen el City, fins ara màxim accionista amb un 47% del Girona, a desfer-se, com a mínim d'un 17% i quedar-se amb un 30%. La via triada per repensar la propietat del Girona seria la del fideïcomís, una fórmula en què cedeix -no ven- una part dels seus béns a una altra persona natural amb l'encàrrec de conservar-los i transmetre'ls a un tercer, que en aquest cas sí que pot ser un una entitat empresarial. Amb aquest moviment, el Girona obtindrà el llum verd de la UEFA a l'espera que en la Junta Extraordinària d'accionistes de principis de juliol s'escenifiqui tot plegat amb la sortida dels consellers del City i l'entrada de nous. A partir d'aquí, el Girona ja sap que haurà d'allunyar-se empresarialment del City i deixar de treballar-hi braç a braç en el dia amb trobades de feina, videoconferències o compartició d'informació, entre altres. Sigui com sigui, doncs, la participació del Girona la Champions League no perilla.
- Què se n’ha fet de Berta García, l’alumna que va treure la millor nota a la selectivitat catalana: «El pitjor de la universitat és Rodalies i els mals professors»
- Famílies d’una escola denuncien que els seus fills van trobar insectes a la sopa del menjador
- Mansour Gueye, el senegalès que després d’una dura travessia en pastera va acabar vivint a Espanya: 'No es pot jutjar ningú pel color de la pell, soc aquí per guanyar-me la vida
- Aquest és el percentatge del sou que els gironins destinen a pagar el lloguer
- Bitàcora, el bar de Palamós amb cuina d'alta qualitat: “Pots venir un dia a fer unes braves i un altre dia a menjar ostres”
- Ingressat greu al Trueta després de caure des de diversos metres a la rampa del pàrquing de l’estació d’autobusos de Lloret
- Necrològiques del 7 de juny de 2026
- Un bar denuncia perjudicis pel rodatge de ‘Tomb Raider’ a Girona i reclama el mateix tracte que altres negocis afectats