El Girona es juga el futur a Primera en un duel a vida o mort
Stuani i Francés s’infiltraran per poder jugar el partit decisiu per la salvació contra l’Elx, on la victòria és l’única via per evitar el descens

Axel Witsel, amb Thomas Lemar al fons, durant l’entrenament d’ahir a l’estadi de Montilivi, el darrer d’aquesta temporada. / Girona FC

Ha arribat el dia. Ja no hi ha més bales a la recambra. No tornarà a passar cap més tren. No hi ha xarxa. És un dia per resar, encomanar-se a Migue, Kiko Ratón, Eloi Amagat, a Sant Narcís o a qui sigui, encendre ciris, portar amulets o posar alls a la porteria rival; el que sigui. És guanyar o morir. La victòria és la glòria i suposarà que el Girona jugui una temporada més a Primera. Empatar o perdre, és estimbar-se, i fort: baixar a Segona Divisió. Un escenari, el segon, que suposaria una garrotada tan forta com imprevista a un projecte que des que va fer el cim fa un parell d’anys s’ha anat esgavellant com un castell de cartes. I fins avui, en una darrera jornada que no serà cap homenatge com fa dos anys ni cap tràmit com el curs passat, sinó una final a cara o creu contra l’Elx.
De temps per avaluar la temporada ja n’hi haurà; ara el que toca és guanyar avui i esquivar aquesta bala letal que ningú s’esperava aquest 2026, quan es va aconseguir corregir un pèssim començament de curs. I vet aquí aquells dos o tres primers mesos de Lliga són els que han condemnat el Girona a jugar-se-la avui. Una nit d’esperança i de por alhora. De fe i canguelis, en què Montilivi respondrà -està tot venut des de dilluns- i que els jugadors només han de fer una cosa: guanyar. I fer-ho, a banda de cobrir l’expedient, suposaria una alegria immensa per a la demarcació i per a una afició que no té ganes de plorar, sinó de saltar de joia. De llàgrimes, n’hi haurà segur i posats a demanar, que siguin d’alegria.
No és cap carta secreta ni cap roc a la faixa. Tothom té clar que si l’equip continua amb el punt de mira desviat com els darrers partits, l’única carta on aferrar-se és Cristhian Stuani. El capità es tornarà a infiltrar per intentar ajudar l’equip a arribar a bon port. Cap dubte de l’uruguaià que, això sí, necessita que els jugadors de talent, Tsygankov, Ounahi, Bryan Gil o Lemar, hi posin de la seva part per no haver de fer sol la feina. També s’infiltrarà Francés, després de la patacada a Madrid de diumenge passat. Si serà o no a l’onze, ja és una altra cosa. A més a més, Blind arrossega una sobrecàrrega i és dubte, la qual cosa podria fer retocar la rereguarda. A Joel Roca no cal demanar-li res, que ja s’ha convertit en imprescindible, com Stuani. Lemar, Rincón, Abel Ruiz seran en una convocatòria on les úniques baixes són Portu, Ter Stegen i Juan Carlos. No gaires més canvis s’esperen a l’onze per intentar derrotar un Elx que arriba, sense Yago i Boayar, com el pitjor visitant de la categoria. Podria ser una bona notícia si no fos que el Girona és el tercer pitjor local de Primera. Alea jacta est.
- Els Bombers treballen amb la hipòtesi que el menor desaparegut a Roses és a l’aigua, «enfonsat o flotant»
- Genís Rovira, creador d'Hort de Butxaca: 'Molta gent no utilitza l'hort com un espai terapèutic, sinó per saber d'on ve el que menja
- Llei de costes ho prohibeix: aquestes són les sancions per a les persones que extreguin sorra, petxines o pedres de la platja
- Carta d'una lectora: 'Fa mesos que vivim en un bucle insostenible d'ocupacions conflictives
- L'espectacle de la Sagrada Família es va preparar en secret als voltants de Celrà
- Dos homes detinguts a Girona per pagar a menors a canvi de sexe
- Aquest és el nou anunci d'Estrella Damm amb presència de diversos espais de la Costa Brava
- Olot desempadrona 1.300 persones en un any per cometre frau i per "ajustar els serveis municipals" a la població