Només un de cada tres equips descendits han tornat a pujar a la primera l'última dècada
A l’espera de què faci el Las Palmas enguany, deu equips ho han aconseguit durant els darrers deu anys

Iván Martín, estirat a terra, després de consumar-se el descens contra l'Elx / Marc Martí Font

Costarà de pair, és clar, però s’ha de fer el dol i començar a assumir la nova realitat del Girona. Com més aviat es faci millor. I mentre a Montilivi continua el silenci, molts aficionats del Girona diumenge al vespre van seguir l’emocionant penúltima jornada de Segona Divisió que va deixar l’ascens del Deportivo de la Corunya i el descens de l’Osca, la Cultural Lleonesa i el Saragossa. Toca endinsar-se a la nova categoria on esperen antics rivals molt coneguts i d’altres de nous. A partir d’aquí, amb l’ajuda de la Lliga pel descens i per pressupost, el Girona hauria de ser un dels candidats a l’ascens. Amb això, el club ja sap que no n’hi ha prou. L’experiència del primer descens ho va deixar clar quan es va fallar en la final del play-off contra l’Elx i tampoc es va pujar el curs següent contra el Rayo.
La història diu que no és tan fàcil tornar a pujar. I menys a la primera. En aquest sentit, l’estadística diu que només un de cada tres equips que han baixat els darrers deu anys han pujat la temporada següent. Falta veure què passa amb el Las Palmas enguany, això sí, però de moment cinc dels últims sis descendits no han pujat. Els escollits que han fet els deures de seguida han estat Valladolid i Espanyol (23-24), Granada i Alabès (22-23), Valladolid (21-22), Espanyol i Mallorca (20-21), Osca (19-20) i Llevant i Getafe (16-17). Tocarà fer-ho molt bé perquè l’estada a Segona sigui breu.
Els ascensos i descensos dels darrers deu anys
2015-16
Baixen: Rayo, Getafe i Llevant
Pugen: Alabès, Leganés i Osasuna.
2016-17
Baixen: Sporting, Osasuna i Granada
Pugen: Llevant, Girona i Getafe.
2017-18
Baixen: Dépor, Las Palmas i Màlaga
Pugen: Rayo, Osca i Valladolid.
2018-19
Baixen: Girona, Osca i Rayo
Pugen: Osasuna, Granada i Mallorca.
2019-20
Baixen: Leganés, Mallorca i Espanyol
Pugen: Osca, Cadis i Elx.
2020-21
Baixen: Osca, Valladolid i Eibar
Pugen: Espanyol, Mallorca i Rayo.
2021-22
Baixen: Granada, Llevant i Alabès
Pugen: Almeria, Valladolid i Girona.
2022-23
Baixen: Valladolid, Espanyol i Elx
Pugen: Granada, Las Palmas i Alabès.
2023-24
Baixen: Cadis, Almeria i Granada
Pugen: Leganés, Valladolid i Espanyol.
2024-25
Baixen: Leganés, L.Palmas i Vallad.
Pugen: Llevant, Elx i Oviedo.
2025-26
Baixen: Mallorca, Girona i Oviedo.
Pugen: Racing, Dépor i pendent.
Subscriu-te per seguir llegint
- Els Mossos detenen el conductor del cotxe on viatjava el jove mort a l'AP-7 a Llers
- Un professor d'un institut de Salt recorre a la justícia perquè creu el van situar en últim lloc per les seves opinions
- Els apartaments a la Costa Brava s’encareixen: aquests són els preus per aquest estiu
- Arnau Ramió, expert en IA: 'Pensar que la intel·ligència artificial no eliminarà llocs de treball em sembla impossible
- Furts sobre rodes: la ruta dels grups que baixen a robar als supermercats gironins
- El cor gironí que actuarà a l’Estadi Olímpic per donar la benvinguda al Papa: 'És històric, siguis o no catòlic
- Mor el copilot d'un turisme en un xoc frontal a la C-63 a Lloret de Mar
- La Seguretat Social retirarà part de la pensió de viduïtat el 2026 als qui superin aquest límit d’ingressos