01 de novembre de 2008
01.11.2008
40 Años
40 Años

L'estació d'autobusos s'ubicarà durant cinc anys a l'aparcament de la Renfe

La nova terminal s'ha de posar en marxa a finals de febrer i obligarà a eliminar 90 places d'estacionament

01.11.2008 | 01:00

LES OBRES DEL TAVLa plaça d'Espanya, situada davant l'actual estació de Renfe i que és usada com a aparcament, es convertirà en l'estació provisional d'autobusos de Girona. L'actual estació es veu ocupada per les obres del tren d'alta velocitat i les noves instal·lacions han d'estar a punt a finals de febrer i s'usaran mentre durin les obres, entre quatre i cinc anys.

La plaça d'Espanya es convertirà en l'estació provisional d'autobusos de Girona durant els propers 5 anys. La terminal actual haurà de ser ocupada per les obres de construcció del tren d'alta velocitat (TAV) i, per aquest motiu, es construirà tot un nou servei que encara que serà provisional tindrà una llarga durada. La nova estació es preveu que entri a en funcionament finals de febrer o principis de març, segons l'alcaldessa de Girona, Anna Pagans. El govern confirmava així la informació publicada per Diari de Girona en l'edició de l'11 de setembre.
L'Administrador d'Infraestructures (Adif) ha de redactar el projecte i adequar tota la zona que suposarà l'eliminació de les 90 places d'estacionament. Tot l'espai de la plaça també es condicionarà, s'eliminaran els desnivells i es construirà una gran vorera a la banda dreta de la plaça, a tocar del carrer Ferran Soldevila. La vorera tindrà arbrat i es fa per evitar que els autobusos aparquin just a sota dels edificis, ja que es deixaran uns 45 metres entre l'estació i les façanes. Pagans va informar que també hi haurà un espai de parc urbà -com també n'hi ha ara- però que serà "molt més transparent i segur" ja que l'actual té una vegetació molt densa que fa que la gent no el vegi com un "espai amable" i no s'usi pràcticament. L'alcaldessa va recordar que, un cop acabin les obres del TAV, aquesta plaça tornarà a recuperar-se com a espai lliure per a la ciutat però que tot haurà de ser reurbanitzat.
L'edifici de serveis -on es vendran els tiquets- serà d'obra nova i es situarà en un espai sota vies enganxat a l'estació de tren que està lliure i que es fa servir de pas per vianants, just davant del carrer Ferran Soldevila.
L'Ajuntament de Girona ha optat per aquesta opció després d'estudiar-ne diverses. Com va explicar Diari de Girona, s'havia descartat l'emplaçament de la benzinera i també es va desistir d'ubicar-lo a l'aparcament de Mifas per un desacord en el preu. Pagans va advertir el lloc "és bo", està a prop de l'actual estació, dóna molt bon servei i donarà lloc a una plaça molt àmplia.

Una estació amb 30 andanes
La nova estació tindrà capacitat per per a 30 andanes i obliga a fer alguns canvis de circulació. L'Ajuntament va explicar que amb poc més d'una vintena també es podria funcionar, però amb aquesta capacitat es donarà millor servei als autobusos internacionals.
Per una banda, s'elimina el gir a l'esquerra que hi ha a la carretera Barcelona, a l'alçada del carrer Bisbe Lorenzana, i s'obre una altra entrada al recinte per la part final de la plaça. Aquesta entrada serà per tot tipus de vehicles però només els autobusos podran accedir dins l'estació.
Davant l'estació de Renfe hi continuarà havent l'àrea per als taxis i també per a aquells vehicles que només estacionen uns minuts per deixar o esperar algú a l'estació. Per la part del darrere de l'estació de Renfe es deixarà un vial de servei per motius de seguretat i per fer la càrrega i descàrrega però aquesta zona ja quedarà totalment ocupada per les obres del TAV.
Pel que fa a l'aparcament, la regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, afirma que s'ha fet un estudi per conèixer el comportament dels vehicles que estaven estacionats. De les 90 places, l'estudi detalla que més de la meitat són cotxes que s'estan aparcats tota la setmana. Salamaña va remarcar que quan es posi en funcionament la nova estació només es podrà anar en cotxe per acompanyar algú a agafar el tren o per esperar algun passatger.
Tot i això, l'Ajuntament ha negociat amb l'empresa Mifas, que gestiona l'aparcament situat al costat de l'Escola Municipal de Música, perquè faci un "preu especial" als passatgers que cada dia han d'agafar el tren al matí quan encara no es disposa de transport públic. Salamaña també va alertar que es tracta d'un projecte complex i que mentre durin les obres de l'estació provisional i pot haver problemes de trànsit.
Per altra part ahir es va anunciar que s'ha començat el procés de transplantament dels exemplars que es van treure de la plaça Europa. Es calcula que es podran salvar uns 180 exemplars, alguns dels quals ja estan plantats a la plaça Fargnoli Freser.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Notícies relacionades

Enllaços recomanats: Premis cinema