Segons informa Adif, per a les diferents pantalles que formaran l'estructura de l'estació es faran servir 75.000 metres cúbics de terra, 68.000 metres cúbics de formigó i 20 milions de quilos d'acer. L'excavació de les pantalles s'ha començat a la zona de l'estació que es troba més a tocar de la plaça d'Europa.

L'inici dels treballs de construcció de les pantalles es porta a terme després que Adif construís, a principis de novembre, una pantalla d'assaig per comprovar les característiques del terreny. En total, aquesta pantalla feia 2,8 metres lineals per 45 de fondària. Ara, el Ministeri de Foment ja ha engegat la maquinària que permetrà dibuixar el calaix de la nova estació sobre el Parc Central.

En total, les primeres pantalles que es faran tindran amplades d'1,20 metres i una profunditat de 40 metres, i se situaran a la capçalera d'entrada de la futura estació. Segons informa Adif, l'excavació de la majoria de pantalles es portarà a terme mitjançant una màquina hidrofresa -que minimitza l'impacte sobre el terreny. Tot i això, però, les primeres pantalles es faran mitjançant el mètode bivalva a conseqüència de necessitats tècniques.

Un cop la màquina ha excavat la pantalla, els operaris introdueixen el forjat a dins el forat i emplenen els buits amb formigó. Durant els propers mesos, Adif anirà construint els 1.500 metres de pantalles perimetrals que tancaran l'estructura de la futura estació de Girona.

En total, les instal·lacions tindran una longitud de 672 metres. El Ministeri indica que el sistema de pantalles permet 'assegurar l'estabilitat' dels edificis que envolten l'estació, mentre s'està fent el calaix que l'haurà d'acollir.