Els treballs per construir l'estació d'autobusos provisional a l'aparcament de davant de l'estació de Renfe s'han iniciat aquest matí. Els operaris han començat a tancar la plaça i el següent pas serà retirar l'escultura dedicada a la família que hi ha al parc enjardinat de la plaça. Aquestes obres obligaran a suprimir les 90 places d'aparcament públic que hi ha davant l'estació de trens. Les previsions del consistori és que l'estació d'autobusos provisional, que s'usarà mentre durin les obres del TAV i no es faci la nova estació, estigui acabada a finals de febrer del 2009.

La regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, ha dit que les obres no començaran d'un dia per l'altre però que ja estan començant a tancar el perímetre on es faran els treballs. 'Passaran quinze dies perquè les obres comencin de manera important', ha indicat. A més, a la mateixa plaça també s'està fent una rasa per posar-hi un col·lector a causa de les obres del TAV.

Després de treure l'escultura, els operaris començaran a podar els arbres i a retirar aquells que fan nosa per urbanitzar la zona i els duran al viver municipal. Salamaña ha dit que es conservaran més arbres que els què preveien en primer moment perquè ajuden a 'amortitzar' el soroll que provocarà l'estació pels veïns i que també s'augmentarà l'espai que es deixarà entre les andanes i les façanes dels edificis de la plaça per reduir els sorolls, que inicialment s'havia fixat en 45 metres.

L'actual estació d'autobusos es troba dins el perímetre de les obres del TAV i això ha obligat a l'ajuntament a buscar un nou emplaçament per a l'estació d'autobusos, un projecte que pagarà íntegrament Adif. Les previsions és que aquesta estació estigui en servei durant quatre o cinc anys, mentre durin les obres per construir la nova estació de tren i autobusos. Mentre les andanes estaran situades a l'actual aparcament, l'edifici de serveis -on es vendran els tiquets- serà d'obra nova i es situarà en un espai sota vies enganxat a l'estació de tren que està lliure, just davant del carrer Ferran Soldevila.

La nova estació tindrà capacitat per entre 20 i 24 andanes i obliga a fer alguns canvis de circulació. Per una banda, s'elimina el gir a l'esquerra que hi ha a la carretera Barcelona, a l'atura del carrer Bisbe Lorenzana, i s'obre un altra entrada al recinte per la part final de la plaça. Aquesta entrada serà per tot tipus de vehicles però només els autobusos podran accedir dins l'estació, que estarà barrat.

Salamaña ha explicat que tot l'espai de la plaça també es condicionarà, s'eliminaran els desnivells i es construirà una gran vorera a la banda dreta de la plaça, a tocar del carrer Ferran Soldevila. La vorera tindrà arbrat i es fa per evitar que els autobusos aparquin just a sota dels edificis, ja que es deixaran més de 45 metres entre l'estació i les façanes.

Davant l'estació de Renfe hi continuarà havent la renglera reservada per als taxis i també per aquells vehicles que només estacionen uns minuts per deixar o esperar algú a l'estació. Per la part del darrera de l'estació de Renfe es deixarà un vial de servei per motius de seguretat i per fer la càrrega i descàrrega però aquesta zona posterior ja quedarà totalment ocupada per les obres del TAV.