De l'activisme a la fotografia, del cartellisme al teatre, de la crítica d'art al cinema, Carles Vivó es va moure amb facilitat durant tota la seva vida entre diverses disciplines artístiques i de pensament. Va ser un tastaolletes que no en tenia prou de difondre cultura, també era un àvid receptacle d'estímuls externs tan diversos com ho van ser els seus interessos.

És per això que una exposició que pretengui fer justícia a "una personalitat tan polièdrica", com va definir-la la comissària de la mostra que s'inaugura demà al Museu d'Història de Girona, no pot cenyir-se a una sola ruta. És així com Una vida amb molts camins, més que una retrospectiva cronològica sobre la figura de Vivó, pretén ser una antologia al més exhaustiva possible sobre aquest profund coneixedor (i promotor) de la cultura popular gironina.

Per aquest motiu el director del museu Pere Freixas considera que l'exposició "pot despertar la curiositat de molta gent, fins i tot d'aquells que creien que el coneixien bé", perquè la mostra desvetlla multitud de facetes, fins i tot algunes de desconegudes fins ara. Per fer-ho, s'ha organitzat actes paral·lels que inclouen visites guiades, activitats familiars, projeccions dels curtmetratges on va intervenir, i fins i tot rutes que recorreran la Girona de llegenda que tants cops va plasmar.

La comissària Magdala Perpinyà explica que s'ha defugit una estructura cronològica convencional, organitzant els continguts per àmbits d'interès. La benvinguda la donen els mites gironins, tant els històrics que sempre va revisitar sota el prisma de l'humor i la ironia com els que ell va aportar a l'imaginari col·lectiu. La seva passió pel teatre i el cinema centren dos blocs més d'una proposta que es clou amb la vessant d'activista cultural i social de Vivó.

La darrera visió que en té el visitant, però, és la del seu món més introspectiu i íntim; així és com cal·ligrafies, dibuixos i petits gravats conformen, segons Perpinyà, "la mitologia d'estar per casa" que completa la visió global d'una personalitat tan difícil d'abastar amb un sol cop de vista.