El trenet de Girona és només una intenció sobre rodes. O almenys això deu pensar l'Ajuntament de Girona que, des de fa 16 anys, permet que funcioni amb una «autorització experimental per un any». Des de 1995, l'equip de govern té pendent de convocar un concurs per adjudicar la concessió del carrilet turístic.

El grup municipal de CiU a Girona va formular el passat 3 de febrer sis preguntes sobre les condicions de funcionament del tren turístic que recorre el Barri Vell perquè sospitaven que «estava operant amb una base administrativa feble i que s'estaven ingressant cànons molt per sota del que correspondria».

El passat 15 de febrer, l'Ajuntament va remetre una resposta per escrit als nacionalistes. L'àrea de Desenvolupament Local i Promoció de la Ciutat admet que el carrilet turístic funciona des de 1995 a partir d'una «autorització experimental per un any aprovada per la Junta de Govern fins a l'adjudicació definitiva previ procés licitatori». Aquest permís preveu un cànon anual del 2% de la recaptació bruta anual i un mínim de 200.000 pessetes -1.200 euros en l'actualitat-. «Des de la seva implantació fins al moment actual no s'han produït variacions en les condicions de la seva autorització experimental», admet l'Ajuntament en la seva resposta al grup municpal de CiU.

Paradoxalment, després de 16 anys, en la resposta de l'Ajuntament s'avança que justament ara «s'està procedint a elaborar el Plec de condicions de la seva lictació» prevista per aquest mes de febrer.

El grup municipal de CiU troba «evident que durant 16 anys l'Ajuntament ha permès» l'activitat «atorgada a dit». «No hi ha cap raó que justifiqui que s'hagin produït quinze anys de pròrrogues sense que cap resposnable municipal, especialment els dos alcaldes que ha tingut la ciutat en aquest període, hagin corregit la irregularitat de la situació i de la insuficiència del cànon a recaptar», afirma CiU.

El portaveu del grup municipal de CiU, Carles Puigdemont, considera que «durant aquests anys s'ha impedit la lliure concurrència d'empreses interessades a poder oferir el servei amb vehicles menys contaminants i menys sorollosos, adaptats a persones amb discapacitat, i s'ha renunciat a ingressos legítims mitjançant un cànon que no sigui simbòlic, si no d'acord amb els preus que d'altres municipis ingressen per una concessió administrativa similar». CiU denuncia que és la mateixa situació que ja es va produir amb la concessió a dit del bar del Teatre Municipal.