La Conselleria de Territori i Sostenibilitat presentarà recurs de cassació davant el Tribunal Suprem per poder tirar endavant el ramal del tren de mercaderies per Salt. El Tribunal Superior de Justicia de Catalunya va anul·lar el pla previst al·legant que la Generalitat no tenia les competències ferroviàries. El Departament considera que no es parlava de la xarxa ferroviària, si no que es va fer una reserva urbanística i que això els donaria la raó.

L'Ajuntament de Salt va guanyar el primer assalt, però la batalla serà més llarga del que sembla. La decisió del TSJC es basa en el fet que la Generalitat no tenia el 2006 les competències que ara sí que li atorga el nou Estatut per tirar endavant el Pla Nacional d'Infraestructures que incloïa el polèmic bypass i que, per tant, depenien de Foment.

La polèmica es remunta al 2006, quan el llavors president de la Generalitat, Pasqual Maragall, va decretar el Pla Nacional d'Infraestructures, un projecte en dues fases i que s'allargava fins al 2026. Aquest pla afectava tant la xarxa de carreteres com la ferroviària. En aquest Pla d'Infraestructures, la Generalitat va proposar la creació d'un "bypass de mercaderies de Girona" que passaria per "l'oest de Girona per evitar el pas de les mercaderies pel centre de ciutat". La Generalitat volia aprofitar la reserva ferroviària que encara pesa sobre Salt des dels anys 90, quan es preveia fer passar l'alta velocitat pel costat de l'autopista.

L'Ajuntament va decidir presentar batalla legal per evitar que el Pla d'Infraestructures trinxés Salt. Ara s'haurà d'arribar fins al Tribunal Suprem perquè el nou Govern català també creu que el tren ha de passar per Salt.