L'Ajuntament de Girona ha licitat ara el contracte que té per objecte l'adjudicació de la gestió i explotació, per part d'una empresa, del servei de transport turístic de viatgers, en vehicles dels coneguts com a "mini trens turístics", pels carrers de la ciutat de Girona. S'estableix un cànon anual mínim de 40.000,00 euros un preu que dista molt del cànon que s'ha estat pagant fins ara i que només era de 1.200 euros. El cànon proposat en el concurs es pot millorar a l'alça. La diferència en favor de l'Ajuntament,serà, doncs, d'un mínim de 38.800 euros l'any.

La publicació d'aquesta licitació es va fer tot just aquest dimarts. El principal grup de l'oposició, Convergència i Unió, va denunciar a principis d'aquest any que el servei s'estava prorrogant anualment des de feia setze anys, sempre al mateix preu i sense fer cap concurs per obrir a altres empreses la possibilitat del servei. La federació nacionalista ho va detectar precisament quan l'àrea de Promoció de Desenvolupament Local i Promoció de la Ciutat estava començant a redactar el plec de clàusules per poder fer un concurs públic.

Condicions del contracte

El nou servei haurà de comptar amb dos tipus de bitllets: un d'individual i un de grup. Altres condidicions que imposa el contracte és que el personal haurà d'acreditar un coneixement mínim dels idiomes anglès i francès i un coneixement suficient de català i castellà.

L'adjudicatària tindrà com a servei obligatori un tren turístic durant tot l'any i un altre opcional durant el període de Nadal, Temps de Flors, Setmana Santa i entre el 15 de juny al 15 de setembre. El nou servei també incorporarà un tòtem amb pantalla tàctil, connexió Wi-Fi o 3G que permeti l'actualització de la informació en temps real, servei d'informació a través de Bluetooth, amb horaris de sortida, localització del trenet, idiomes de les locucions, telèfons, web de contacte i canvis extraordinaris.

Fins ara el trenet ha estat funcionant amb una autorització "experimental", un fet que pel portaveu de CiU, Carles Puigdemont, "ha impedit la lliure concurrència d'empreses interessades a poder oferir el servei amb vehicles menys contaminants i menys sorollosos, adaptats a persones amb discapacitat, i s'ha renunciat a ingressos legítims mitjançant un cànon que no sigui simbòlic, si no d'acord amb els preus que d'altres municipis ingressen per una concessió administrativa similar".