El conseller de Territori, Lluís Recoder, té "la certesa" que la línia de tren Figueres-Portbou continuarà tenint "un paper important a la xarxa ferroviària catalana". Recoder assegura, en resposta a una pregunta parlamentària, que tant l'eix ferroviari convencional com el d'alta velocitat "són complementaris", i això fa que calgui "continuar potenciant" els dos corredors. El titular de Territori ha volgut esvair dubtes sobre el futur de la línia Figueres-Portbou en el moment en què s'acabi la línia del TAV i, ha assegurat que es mantindran les circulacions de combois Regionals. En relació a l'estesa del tercer rail fins a Portbou, Recoder s'hi mostra a favor, però alerta que l'obra depèn de l'Estat.

La construcció del túnel del Pertús i la posada en funcionament de l'alta velocitat han convertit en gairebé habituals els rumors sobre la desaparició de la línia de tren convencional entre Figueres i Portbou. Alguns sectors econòmics com la Cambra de Comerç de Girona o el lobby Ferrmed han insistit en mantenir-la i convertir-la en un futur, amb l'estesa del tercer rail, en el pas de mercaderies perquè auguren que el túnel del Pertús acabarà col·lapsat i hauran de buscar aquesta ruta alternativa.

El grup parlamentari del PPC ha preguntat al Govern sobre quin és el seu plantejament per al tram de la línia ferroviària entre Figueres i Portbou. Respon el conseller de Territori i Sostenibilitat Lluís Recoder que assegura que tenen la "certesa" que l'actual línia del tren convencional seguirà tenien un "paper important" per al conjunt de la xarxa catalana. "La línia convencional i la línia d'altes prestacions tenen un paper complementari en el transport de mercaderies", ha assegurat Recoder que afegeix que el futur passaria per especialitzar el traçat que passa pel túnel del Pertús per a necessitats de "valor afegit".

Lluís Recoder recorda, en la resposta per escrit a la pregunta, que les previsions de creixement del transport de mercaderies per tren faran que sigui impossible que tots els combois passin per la línia d'alta velocitat. D'aquesta manera, i d'acord amb les peticions que fan tant la Cambra com Ferrmed, la conselleria diu que l'estratègia passa per "continuar potenciant aquests dos corredors ferroviaris".

En relació a l'estesa del tercer rail, Lluís Recoder recorda que la responsabilitat és d'Adif i del Ministeri de Foment, titular de la infraestructura. El conseller explica que no hi ha calendari previst per al tram entre Figueres i Portbou però afegeix que segons el Pla Estratègic d'Infraestructures i Transport el govern espanyol té com a prioritat transformar progressivament tot el circuit de vies per adaptar-lo a l'ample internacional. "Iniciant l'actuació en el quadrant nord-est", afegeix Recoder i assegura que el Govern hi "està d'acord".

Pel que fa a la circulació de trens regionals convencionals entre Figueres i Portbou, Recoder assegura que seguint el Pla de Transports de Viatgers de Catalunya mantindran les circulacions actuals. El conseller afegeix, però, que el nou Govern té previst revisar aquest Pla ara que té les competències en regionals però no avança si això vol dir que ampliaran freqüències o les reduiran.