L'Estat traurà aquest dimarts a licitació el tram de la N-II entre Caldes de Malavella i Sils (Selva), que porta dos anys aturat d'ençà que l'empresa que executa l'obra va fer fallida. Després que el Consell de Ministres ho aprovés, gairebé per sorpresa, dimarts el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) publicarà els requisits del concurs. Les obres, que s'estenen al llarg de 6,6 quilòmetres, sortiran a licitació per 33,1 milions d'euros (MEUR), que es pagaran exclusivament amb fons públics. El diputat socialista Àlex Sàez avança que, des del territori, confien "que l'any 2012, amb càrrec als pressupostos i amb col•laboració publico-privada", surti a concurs el Sils-Maçanet, que també està empantanegat.

La licitació de la futura autovia A-2 entre Caldes de Malavella i Sils arriba després que, gairebé de sorpresa, el Consell de Ministres autoritzés treure l'obra a concurs. I és que, com havia anunciat el ministre Blanco, Foment no tenia aquest any més diners al calaix per reprendre les obres de la N-II a la demarcació.

El tram que sortirà a concurs aquest dimarts porta més de dos anys empantanegat. Les màquines hi van deixar de treballar el juny del 2009, després que l'empresa que executava l'obra fes fallida.

D'ençà d'aleshores, les estructures a mig fer i la deixadesa han presidit aquest tram de la N-II. A més, aquest també s'ha convertit en un dels punts negres de la xarxa viària gironina, i en algunes zones els rams de flors al voral de la carretera són un trist record dels accidents mortals que s'han registrat.

El diputat del PSC, Àlex Sàez, ha avançat que dimarts, i seguint amb el procés administratiu, el BOE publicarà les condicions de l'obra i del concurs. En total, el tram comprèn 6,668 quilòmetres i l'empresa adjudicatària, a més de desdoblar l'actual via, també l'haurà de deixar preparada per a una futura ampliació a tres carrils.

El pressupost de licitació de l'obra ascendirà a 33.010.767,37 euros. Quan s'hagi acabat l'obra, la nova A-2 en aquest tram tindrà dues calçades de set metres d'amplada cadascuna. Els treballs també inclouen els enllaços de les Mallorquines, amb la carretera GI-555, i el de Caldes amb la GI-673.

Exclusivament amb fons públics

Àlex Sàez ha destacat que les obres es pagaran íntegrament "i al 100% amb fons públics". "És una obra que es farà exclusivament amb inversió de l'Estat i dels Pressupostos Generals", ha dit el diputat del PSC a Madrid.

Sàez també ha avançat que, si res no es torça, la intenció és que les màquines i els operaris tornin a estar sobre terreny aquesta tardor. De totes maneres, el Sils-Caldes és només una pota dels greuges que arrossega la N-II al sud de les comarques gironines.

Les altres dues són el Sils-Maçanet, on l'obra també està aturada, i el Maçanet-Tordera. Sobre aquests dos trams, Sàez ha dit que espera "tenir bones notícies de cara al 2012". El diputat ha explicat que, tot i que en aquests moments "cal ser molt caut en obra pública", confia que l'any vinent es puguin desencallar aquestes obres amb acord publicoprivat. De moment, però, ha reconegut que "no hi ha data" per al Sils-Maçanet i el Maçanet-Tordera.