22 de juliol de 2011
22.07.2011
A Vilobí d'Onyar

L'Estat dóna llum verda a l'ampliació de l'Aeroport de Girona

El Consell de Ministres ha autoritzat l'ocupació urgent de 6.138 m² del seu entorn per desenvolupar el Pla Director

22.07.2011 | 18:40

El Consell de Ministres ha donat llum verda aquest divendres a l'ocupació de tres finques, amb una superfície de 6.138 m?2;, per al desenvolupament del Pla Director de l'Aeroport de Girona. Es tracta de terrenys, tots dins el municipi de Vilobí d'Onyar, que estaven considerats no urbanitzables però que des del 2006 estan inclosos dins el Pla Director. En aquests terrenys s'hi construirà una àrea de seguretat d'extrem de pista (RESA) de 90 mentre per 90 metres i també s'allargarà el sistema d'il·luminació d'aproximació d'avions, que passarà dels 360 metres actuals a 420 metres, que són els que recomana la normativa.

El Consell de Ministres ha acordat declarar la urgent ocupació dels terrenys i la utilitat pública dels béns, un pas que permetrà tirar endavant el Pla Director de l'Aeroport en la seva 4ª fase. En concret, el que s'ha acordat és l'ocupació d'una superfície de 6.138 metres quadrats ubicats en el terme municipal de Vilobí d'Onyar (Selva) i que, en total, afecten tres finques que fins ara tenien la classificació de sòl no urbanitzable. Es tracta de finques que ja estaven incloses en el Pla Director, que data de juny de 2006.

Segons ha informat l'Estat, en aquestes parcel·les està previst que, per una banda, s'hi construeixi una àrea de seguretat d'extrem de pista (RESA) de 90 per 90 metres. Això implicarà el desviament de camins perimetrals i també col·locar una tanca de seguretat a l'entorn. Per altra banda, està previst que aquests terrenys serveixin per a l'ampliació del sistema d'il·luminació d'aproximació d'avions, que passarà dels 360 metres actuals a 420 metres, que són els que recomana la normativa.

D'altra banda, el passat mes de març, l'Estat va fer un pas per a l'ampliació de l'Aeroport de Girona quan va publicar al BOE la declaració d'impacte ambiental per al projecte d'ampliació de la pista, la plataforma d'estacionament dels avions i la urbanització de zones properes. L'any 2008, la Comissió d'Urbanisme va suspendre el pla especial d'ampliació perquè faltava precisament aquest informe d'impacte ambiental.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook