El ple de Salt va rebutjar ahir una moció d'Independents per Salt (IPS) a favor de la prohibició del pas de camions per la N-II i que proposava adherir-se al manifest de la Plataforma Prou Camions N-II. El regidor Robert Fàbregas (CiU) va dir que els sembla "perfecte" que els camions no passin per la N-II, però va lamentar que això suposi més trànsit per l'autopista i, conseqüentment, més contaminació a Salt. La proposta només va rebre el vot favorable d'IPS i PSC, mentre que va tenir el vot contrari de CiU, PP i els dos regidors no adscrits.

En la moció, IPS proposava que Salt manifestés el seu rebuig al pas de camions per la N-II i que s'incentivés els saltencs a participar a les mobilitzacions organitzades. Des del govern, però, Fàbregas va recordar que Salt "no necessita més trànsit per l'autopista", cosa que succeirà amb el pas de camions per aquesta via. Segons Fàbregas, això suposarà una major contaminació per al municipi, ja que augmentaran les emissions de CO2 i també la contaminació acústica que pateixen els veïns que viuen més a prop de l'autopista. A més, va recordar que Salt no va rebre el suport de cap altre municipi pel pas del tren de mercaderies, i va considerar que "es castiga sempre els mateixos".

El portaveu d'IPS, Ferran Burch, va assenyalar en canvi que el poble no ha de "passar per davant" de la sinistralitat a la carretera, i va recordar que molts saltencs han d'utilitzar la N-II cada dia per anar a treballar.

D'altra banda, el ple també va desestimar una moció del PSC on es demanava que es fessin públics els estudis sobre la ubicació del futur hospital Josep Trueta, i on es deixava clar que Salt no renunciava a la possibilicat de ser-ne la seu. L'alcalde, Jaume Torramadé, va considerar que es tractava d'una moció "oportunista" que intentava resoldre "per la pitjor via possible" un debat que està en mans dels experts. A més, va assegurar que, en cas que Salt volgués acollir l'equipament, hauria d'actuar de forma molt més discreta. La portaveu socialista, Iolanda Pineda, va defensar que s'ha de fer públic el per què un equipament va a un lloc o un altre.