Afavorir els desplaçaments a peu, dotar la ciutat de les infraestructures necessàries per a la circulació i l'estacionament segurs en bicicleta o garantir la fiabilitat, velocitat i confortabilitat del transport públic com a alternativa al vehicle privat són tres de les línies estratègiques que es van debatre a la darrera reunió de la Taula de Mobilitat de Girona, segons va explicar el regidor Joan Alcalà.

Altres línies estratègiques a seguir que es van debatre van ser el foment de l'ús de vehicles elèctrics i vehicles de combustible menys contaminants, l'oferta de fórmules d'estacionament que ajudin a la qualitat de vida i al desenvolupament de l'activitat a la ciutat, l'habilitació d'aparcaments dissuasius, la regulació d'una distribució urbana de mercaderies amb un impacte mínim, la implementació del Pla local de seguretat viària de Girona. A més s'està preparant el Pla de desplaçament dels treballadors de l'Ajuntament, el camí escolar al centre educatiu de la Mare de Déu del Mont i l'estudi previ dels carrils bici de les zones següents: Pedret i Pont Major, rambla de Xavier Cugat, avinguda de Josep Tarradellas, Santa Eugènia, Jaume I, sota el viaducte, Carme, Migdia, Lluís Pericot i carretera de Santa Coloma.