El projecte de pavimentació preveist per l'Ajuntament de Girona preveu un pressupost de 301.407 euros per dur a terme dues funcions concretes: l'asfaltament de determinats llocs de la via pública i l'eliminació d'elements reductors de velocitat.

L'apartat que requereix una despesa econòmica més gran és la pavimentació, que afecta 16 trams de la ciutat: els carrers Joan Torró i Cabratosa, Castell de Solterra, Àlvarez de Castro, Santa Eugènia, Sant Gregori, Rutlla, Salt, Pont Major i Montcalm; les avingudes Hispanitat, França, Josep Tarradellas i Lluís Pericot; la carretera de Taialà; la rotonda de la plaça Assemblea Catalunya -que enllaça amb el Palau de Fires i el Palau de Justícia-; i la rambla Catalunya.

Respecte als ressalts reductors de velocitat, el consistori preveu eliminar-ne sis: als carrers Caldes de Monbui, Empúries i dos al carrer Palafrugell; a la carretera de Taialà; i al passeig Sant Joan Bosco.

Moltes de les obres del projecte de pavimentació tindran el seu punt de partida a partir del proper mes d'agost. Aquest és el cas de les tasques als carrers Santa Eugènia i Sant Gregori; a la rotonda de la plaça Assemblea Catalunya; a l'avinguda de Josep Tarradellas; i a la carretera de Taialà. Pel que fa la supressió de plataformes d'alentiment, es preveu que a l'agost s'actuï al carrer Caldes de Montbui.

Totes les accions previstes per millorar la via pública gironina es realitzaran en horari diürn i comportaran la corresponent desviació del trànsit o la posterior habilitació d'un pas alternatiu durant el transcurs dels treballs.

En alguns casos s'hauran de tractar incidències derivades de les obres. A la rambla Catalunya, per exemple, s'hauran de retirar les plataformes de les parades de bus per tal de poder executar les respectives tasques.

Al carrer Joan Torró i Cabratosa la planificació de les obres haurà de transcórrer sota les indicacions dels Bombers, tenint en compte que els treballs d'asfaltatge afecten el perimetral de seguretat de l'Heliport del Parc de Bombers de Girona. En aquesta zona, per efectuar el projecte de pavimentació caldrà retirar les barreres tipus New Jersey i qualsevol altre element estructural que hi pugui haver, com ara pilones o aparcaments de bicicleta.

Zones urbanes conflictives

Les actuacions d'asfaltatge preveuen millorar l'estat d'algunes de les zones viàries amb més densitat de circulació de la ciutat. En aquest sentit, una de les pavimentacions més destacades serà la que es portarà a terme a la calçada de la rotonda Assemblea de Catalunya, zona on hi ha una de les cruïlles amb més accidents de trànsit segons les darreres memòries policials. Una situació idèntica és la de l'avinguda de Josep Tarradellas, punt on les actuacions de millora de l'asfalt afectaran dos trams diferents de la via.

En total, les obres d'asfaltatge afectaran una superfície de 15.523 metres quadrats. Les zones on l'impacte de les obres es farà més evident seran a la rotonda de la plaça Assemblea Catalunya (3.050 metres quadrats), al carrer Joan Torró i Cabratosa (2.475), i a l'avinguda Lluís Pericot (1.555).

Referent a l'eliminació dels ressalts i la posterior reposició d'aglomerat, les obres afectaran 187 metres quadrats. En totes les sis tasques previstes en el marc del projecte de pavimentació d'aquest any es reservaran els espais dels estacionaments.