Tot i que el ple de Girona va aprovar dilluns a la nit que la línia 11 d'autobús tornés a passar pel Barri Vell, el regidor de Seguretat, Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, va explicar ahir que la decisió final haurà de recaure en el consell d'administració de Transports Municipals del Gironès (TMG), que es qui valora i decideix els canvis a les línies d'autobús de Girona. "El debat s'ha de fer allà", va assenyalar el regidor.

Va ser aquest organisme el que fa un any va aprovar, precisament, que aquesta línia deixés de passar pel nucli antic de Girona després d'avaluar diferents dades aportades pel gerent de la societat mixta. En aquella ocasió -juliol de 2012-, hi van ser presents alguns regidors de grups municipals de l'oposició que ara reclamen el retorn de la L-11 pel Barri Vell. En concret, Ramon Ceide (PSC) i Concepció Veray (PP). En l'acta d'aquell dia no consta que intervinguessin per mostrar cap disconformitat quan el gerent va exposar els motius per treure el pas de la línia d'autobús pel Barri Vell. No va ser fins al mes de juny d'aquest any, quan el consell d'administració va ratificar la decisió aprovada quasi un any abans i que ha desfermat tota la polèmica.

Normalment el consell d'administració de TMG se sol reunir cada sis mesos. La darrera reunió es va fer al juny i per tant la següent trobada no tocaria fins al desembre. Alcalà no es va definir sobre si podria convocar-se un consell extraordinari per avançar el debat i fer complir la moció presentada per la CUP i ICV-EUiA i que va tenir el suport també del PSC i el PP. Sí que va assenyalar que a l'agost no serà possible. Alcalà sempre ha recordat que l'eliminació de les quatre parades del Barri Vell eren una "prova de sis mesos". Quan es tracti la qüestió al consell, ja hauran passat força mesos.

El representant municipal va evitar ser gaire concret sobre si s'acabarà complint l'acord de la moció i va reiterar que la decisió se sotmetria al consell d'administració que és qui tenia la capacitat d'analitzar i getionar les línies. Sí que va posar de manifest que s'han d'analitzar sempre tots els canvis i que s'estudiarien les alternatives possibles per mirar si és viable el retorn de les quatre parades del Barri Vell eliminades de la línia 11 des de l'1 de juliol.

Alcalà a més va recordar que amb els canvis recents que han fet a la línia 11, s'ha alliberat un "microbús" que és el que es volia fer servir per fer arribar l'autobús fins al Grup Sant Daniel, que és precisament un altre dels acords de la moció, on es demana que el Sector Est tingui autobusos a tots els barris. Si s'ha de retornar a fer passar la línia 11 pel Barri Vell, es podria perdre aquest "microbús" alliberat.