L'Ajuntament de Girona està estudiant amb proves pràctiques les diferents modificacions en el trànsit rodat que vol implementar a l'accés nord i com afecta a la mobilitat. Des de fa mesos, l'àrea de mobilitat i la taula de mobilitat treballa en la possibilitat de senyalitzar un carril bici que transcorreria pel carrer del Pont de la Barca, que, en una primera fase, arribaria fins a la Rambla Xavier Cugat.

Aquesta mesura comportaria reduir a un carril de circulació la rotonda del Pont de la Barca i els seus accessos, segons ha explicat el regior de mobilitat, via pública i Seguretat, joan Alcalà. La reducció de la meitat de capacitat d'aquesta via, precisa de mesures alternatives per a facilitar l'entrada a la ciutat. A finals de l'any passat l'Ajuntament va encarregar un estudi de que, a més d'analitzar l'impacte del nou accés a l'AP-7 per Domeny, estudiava la viabilitat de la senyalització del carril bici per calçada al pont de la Barca i el carrer Font de l'Abat.

Durant aquests dies els tècnics de circulació i la brigada de via pública fan treballs in situ per validar les propostes de l'estudi. Aquestes proves consisteixen en col·locar cons per reduir el vial a un sol carril per simular que a l'altra ja hi funciona el carril bici. El test va servir també per examinar la facilitat de maniobra dels vehicles pesants.

L'aplicació d'aquest carril bici al Pont de la Barca comportaria també probablement la modificació en la circulació a l'Avinguda de França. Aquí ara hi ha dos carrils de sortida de la ciutat i es passaria a un carril d'entrada a Girona i un per marxar-ne.