El model organitzatiu i funcional de la Generalitat a Girona ha aconseguit un nou reconeixement públic. El Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques li ha concedit el premi a les bones pràctiques de gestió interna dels Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública 2012, un guardó que reconeix la transformació de la Generalitat a Girona cap al model actual i alhora el seu caràcter pioner i únic fins al moment. El premi valora la capacitat de l'Administració d'aprofitar un trasllat dels Serveis Territorials per afrontar uns reptes organitzatius i funcionals destacant l'optimització de recursos, els nous procediments interns o el seu concepte corporatiu únic.

Els Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, dels quals s'ha celebrat ara la tercera edició, tenen caràcter bianual i s'atorguen en tres categories: premi a les Bones pràctiques de gestió interna, a les Bones pràctiques en serveis públics i Excel·lència en la gestió pública. El projecte de la Generalitat a Girona ha aconseguit el premi en la primera de les categories.

El guardó reconeix el treball organitzatiu dut a terme en els darrers anys, el seu disseny innovador i, sobretot, destaca els àmbits d'actuació de l'Oficina d'Atenció Ciutadana, com a òrgan d'interlocució per la ciutadania, i dels Serveis Comuns, com a proveïdor dels Serveis Territorials de la Generalitat de Catalunya a Girona, del qual se'n remarca el sistema d'indicadors exhaustiu que permet el seguiment dels nivells de qualitat i traçabilitat.

La Generalitat de Catalunya de Girona és un model d'estalvi i racionalització de referència. El projecte integrador que el Govern de la Generalitat està desenvolupant a Girona permet estalviar recursos públics gràcies a la millora organitzativa de la pròpia estructura interna de l'Administració, i dels canvis implantats en el seu funcionament. El nou model ha comportat racionalitzar, optimitzar i fer més eficients els processos de treball que es duen a terme a la seu única, i ha permès un estalvi anual de més de 2 milions d'euros, calculant només les despeses de funcionament i l'estalvi en lloguers d'immobles.

La integració en un sol espai (l'antic Hospital Santa Caterina) de tots els serveis de la Generalitat a Girona s'ha traduït en un estalvi de temps i desplaçaments per als ciutadans. De les 29 oficines que hi havia escampades per la ciutat s'ha passat a una única Oficina d'Atenció Ciutadana, l'exemple més visible del nou model d'organització. El personal que hi treballa atén cada dia les més de 500 persones que hi acudeixen per realitzar tot tipus de consultes, tràmits i gestions relacionades amb qualsevol departament de la Generalitat.

El passat mes de març el model de la Generalitat a Girona va ser premiat també en la primera edició dels Premis Alfons Ortuño d'innovació i bones pràctiques a les administracions públiques catalanes que convoca la Generalitat de Catalunya.