Adif segueix pagant els arbres que planta l'Ajuntament de Girona, tot i que ho fa amb comptagotes. Aquest any, l'administrador estatal d'infraestructures ha finançat la compra i plantació de 286 exemplars, situats en dues zones: la zona esportiva de Sant Ponç i al carrer Josep Maria Gironella, al barri de Sant Narcís. En total, s'han plantat 1.352 arbres des de l'any 2009, quan van començar les obres del projecte ferroviari. En aquesta data es va acordar que compensaria la tala de cada arbre per les obres amb la compra de cinc exemplars d'igual mida o superior. Havien de servir per la reposició d'arbres a la ciutat, allà on hi hagués arbres malmesos, vells o morts i per a parcs i zones noves.

Segons dades de l'àrea de Medi Ambient, s'havien de plantar 2.970 arbres i trasplantar-ne 231 més. En tancar l'any 2012, les dades confirmades parlaven de 1.031 unitats. Un terç del total. Entre els exemples, hi ha els arbres plantats al carrer Migdia després de la reurbanització i, al parc de les Ribes del Ter, darrere del pavelló de Fontajau.

Els veïns de Sant Narcís sempre s'han queixat que la inversió s'hauria de fer en gran part al seu barri perquè és d'on han desaparegurt la majoria d'exemplars. A més, la immensa majoria d'arbres ja es van talar, sobretot al parc Central.

En aquest punt, el regidor de Sostenibilitat, Jordi Fàbrega, va alertar que Adif havia assegurat que ja havia complert el pacte plantant un terç dels arbres perquè només s'havia executat una de les tres fases del projecte ferroviari. L'ens estatal al·legava que en no soterrar-se el tren convencional ni enderrocar-se el viaducte i fer-se només una fase de les obres previstes (el túnel de Tren d'Alta Velocitat) el nombre total d'exemplars a plantar era sensiblement inferior, segons va explicar el representant municipal. Aquest crit al cel del regidor a principis d'any ha servit perquè Adif hagi allargat el pacte amb 286 unitats.