Per tercer any consecutiu, la campanya "Girona 10" s'ha tancat amb gran èxit de públic: una ocupació d'entre el 90 i el 95% als hotels, més de 10.500 menús servits, 20.000 tastets al Mercat del Lleó i un 47,38% més de consultes als punts d'informació així ho certifiquen. L'aspecte més fluix d'aquest any, tanmateix, ha estat el solidari: tot i que s'havien instal·lat unes guardioles als restaurants perquè els visitant donessin un euro pel Banc dels Aliments, el president de l'Associació d'Hostaleria de Girona i Radial, Xavier Nicolazzi, admet que, malgrat no conèixer encara la quantitat recaptada, aquesta es trobarà "bastant per sota" del nombre de menús servits.

La campanya s'anomenava enguany "Girona 10+1" perquè volia aconseguir donatius d'un euro per al Banc dels Aliments. Però a la pràctica, la solidaritat ha estat més aviat discreta. "La gent ha complert amb el "Girona 10", però ha estat més difícil amb el +1", va explicar ahir Nicolazzi. Tot i que estan satisfets de poder col·laborar amb el Banc dels Aliments, admeten que aquesta serà inferior al nombre de menús servits. De cara a l'any que ve, descarten que la donació sigui obligatòria, i de fet hauran d'estudiar si la campanya torna a ser solidària o no.

A banda d'això, Nicolazzi va considerar que aquesta tercera edició de "Girona 10", que ha estat la de "consolidació", ha estat un "èxit rotund". Renfe va explicar que més de 3.000 persones van viatjar en TAV a Girona durant el cap de setmana, la gran majoria des de Barcelona.

Pel que fa als hotels, es va aconseguir un 90-95% d'ocupació, tant en les 1.212 places d'hotel sortejades a 10 euros com en aquelles que els hotels van oferir a preu normal. A més, els hotels que no estaven adherits a "Girona 10" van incrementar al voltant d'un 20% les reserves respecte un cap de setmana de gener normal.

En relació als menús, la xifra encara no s'ha acabat de tancar, però ahir ja n'hi havia més de 10.500 de comptabilitzats i es preveu arribar fins als 13.000 o 14.000. Al Mercat del Lleó es van servir més de 20.000 tastets, alguns dels quals ja s'havien exhaurit abans que finalitzés l'activitat. Segons va explicar el seu president, Joan Gironell, hi van participar aproximadament la meitat de les parades, amb representants de tost els rams.

Pel que fa al comerç, Nicolazzi va indicar que enguany estan "molt contents" de la seva col·laboració, i va indicar que alguns establiments van arribar a triplicar la caixa que fan en un dissabte normal del mes de gener.

Des de l'Ajuntament, la regidora de Turisme, Coralí Cunyat, va destacar que s'han incrementat en un 47,3% les consultes als diferents punts d'informació: en total n'hi ha hagut 843 entre l'Oficina de Turisme de la Rambla, el Punt de Benvinguda i les estacions del tren convencional i del TAV. La gran majoria de les persones que es van dirigir a l'Oficina de Turisme de la Rambla procedien de Catalunya, especialment de Barcelona. De cara a l'any vinent, Cunyat va indicar que continuaran treballant amb les ciutats que tenen TAV per aconseguir un major impacte, ja que, per exemple, només un 1,65% dels visitants venia de Madrid.

La regidora també va destacar que 166 persones van participar en les visites guiades (un 67,7% més que l'any passat), que els espectacles al carrer van gaudir d'una assistència mitjana de 500 persones i que el trenet turístic va duplicar l'afluència d'un cap de setmana normal del mes de gener, tot registrant 96 passatgers dissabte i 95 diumenge. El museu dels Jueus i el d'Història van ser els que van registrar un major augment de l'afluència, mentre que la venda d'espectacles a l'Auditori i al Teatre Municipal va disminuir de 285 a 161. Cunyat, a més, es proposa potenciar l'any que ve les activitats de turisme actiu, que enguany han tingut una rebuda discreta (en part, degut al temps).