08 de febrer de 2014
08.02.2014

Girona licitarà abans d'un mes les obres a la frontissa per no perdre un crèdit d'1,7 milions

L'acord entre l'Ajuntament, les entitats i els veïns és total i ja s'ha pactat com serà el nou parc de Santa Eugènia

10.02.2014 | 07:44
Cotxes aparcats al solar de terra de la frontissa, on s´actuarà abans d´acabar l´any.

Acord total entre l'Ajuntament de Girona i la mancomunitat de Santa Eugènia i Can Gibert del Pla (que aglutina entitats i veïns dels dos barris) pel futur de la frotissa de Santa Eugènia. El consistori ha de tirar endavant les obres abans d'acabat aquest any per no perdre un prestec ICO (de l'Institut de Crèdit Oficial) que està lligat estricatament a aquesta reforma. En total són 1,7 milions.

Durant un temps hi ha hagut un seguit d'intercanvis de propostes entre representants municipals i veïnals i el regidor d'Urbanisme, Carles ribas espera que a finals d'aquest mes de febrer o a inicis del març, ja es puguin licitar les obres dfe reurbanització i que un cop adjudicades puguin començar els treballs aquest mateix any per no perdre el finançament del projecte. Això sí, no les obres no acabarien fins l'any 2015.

Pendent del Pla de Barris
La frontissa és actualment un solar de terra on hi aparquen desordenadament els vehicles però on des de fa molts anys s'hi reclama una intervenció que millori la imatge i que eviti l'estacionament de cotxes. Inicialment s'havia previst actuar-hi en el Pla de Barris (entre els anys 2005 i 2009) però finalment va sortir del projecte perquè anava lligat a un aparcament soterrat que per normativa es va haver de treure del propi pla de Barris.

Fins ara s'han executat dues de les quatre fases previstes originalment, la que abarca des del carrer Santa Egènia al carrer Costabona i la que està situada entre el passeig d'Olot i el carrer Riera Maçana. Una altra de les fases era el ja descartat aparcament soterrat i restava pendent la part en superfície, entre el carrer Riera Maçana i el carrer Santa Eugènia. És la part que queda al mig dels dos trams que ja s'han executat.

L'execució dels treballs preveu allargar el vial ja existent i limitat a una velocitat de 30 quilòmetres per hora, bàsicament per a ús veïnal per accedir als garatges privats existents. També s'hi ?preveu crear una zona esportiva amb pistes, una zona de passeig i una zona de parc amb més vegetació.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit