El moviment de l'Ajuntament de Girona per aturar el pas dels trens d'alta velocitat pel túnel no ha donat els seus fruits. El jutjat de ?guàrdia al qual es va dirigir aquest dissabte el consistori s'ha inhibit del cas i li ha assenyalat que caldria que s'adrecés al jutjat contenciós-administratiu. L'advocat de l'Ajuntament va presentar un comunicat-denúncia en què reclamava la paralització del servei ferroviari que Adif havia restablert hores abans, fins que es demostrés la seguretat total del pas de tren per sota de la ciutat, amb un informe que garanteixi la seguretat tant dels passatgers com de la infraerstructura.

De tota manera, l'Ajuntament continua redactant el contenciós administratiu que ja tenia plantejat presentar en cas que el servei es mantingués sense tenir aquest estudi sobre la seguretat. La base de treball d'aquest contenciós serà un informe elaborat pels tècnics d'Urbanisme i els serveis jurídics sobre l'estat actual de les obres del TAV. "Han de deixar de parlar com si les obres estiguessin acabades, perquè és clar que no ho estan", va explicar l'alcalde, Carles Puigdemont.

Sense acta notarial

De fet, ahir a l'Ajuntament hi vahaver molts moviments vinculats al TAV. El regidor de projecte ferroviari i d'Urbanisme, Carles Ribas, va revelar que s'havia colat a les instal·lacions del túnel per comprovar l'estat de diferents punts de l'estructura. El representant municipal va detallar que al matí s'havia reunit amb els departaments jurísdics i d'urbanisme de l'Ajuntament i que es va prendre la decisió de fer un acte notarial de l'estat de la llosa i del lloc on es va produir l'entrada d'aigua. "Volíem fer un acte notarial però no ens ha acompanyat ningú d'Adif, que és qui té la titularitat de l'espai". Aquest fet és necessari per tal que es pugui aixecar acta. Per aconseguir-ho, fins i tot es va anar a buscar algú a l'oficina que Adif té Girona, però segons Ribas, estava tancada.

Vista la situació Ribas va explicar que malgrat no poder aixecar acta notarial "sota la meva responsabilitat, he entrat amb dos tècnics municipals a la zona". En aquest sentit, va exposar que van analitzar el mur format per una filera de blocs de formigó que s'està construint per substituir la paret de totxanes que va trencar-se per la força de l'aigua del riu Güell. Respecte a la nova obra va indicar que encara tem que pugui no ser suficient.

Ribas i els tècnics també van revisar les diferents sortides d'emergència i es van posar les mans al cap. "Hi ha runes i deixalles i sense una senyalització clara de com s'hauria de moure la gent en cas d'una emergència". En aquest sentit, també va detallar que moltes sortides, un cop has sortit del túnel i pujat les escales t'obliguen a baixar altre cop poder sortir a la superfície. L'únic més o menys llesta és la sortida del Parc de la Devesa que permet superar una alçada de més de sis pisos a sota terra, on no obstant, no hi ha cap ascensor, malgrat que el projecte aprovat sí que ho preveïa.