L´Ajuntament de Girona ha vist empitjorar els seus índexs de transparència, segons l´estudi de l´ONG Transparencia Internacional corresponent a 2014. Mentre que l´any 2012 ocupava el 52è lloc en una llista de 110 ajuntaments analitzats a tot l´Estat, amb una puntuació de 77,5 punts sobre 100; l´informe del 2014 el fa caure fins al lloc número 90 i el deixa amb 72,5 punts. Les pitjors puntuacions s´aconsegueixen en transparència en les contractacions de serveis i en matèries d´urbanisme i obres pública, així com en els indicadors de la llei de transparència (que inclou informació sobre planificació i organització municipal, alts càrrecs, contractes i subvencions i dades econòmiques i pressupostàries). En canvi, les notes més altes s´aconsegueixen en les relacions amb la ciutadania i la informació sobre la corporació, tot i que en cap àmbit s´aconsegueix la nota més alta, que serien 100 punts.
El que més sobta de l´informe són els descensos experimentats en l´àrea de contractacions de serveis i urbanisme i obres públiques, ja que en anys anteriors s´havien aconseguit bones puntuacions i en aquesta ocasió Girona només ha aconseguit un aprovat justet. En el cas de les contractacions de serveis, apartat que passa de 75 a 50 punts, s´analitza la publicació de la informació sobre els procediments de contractació de serveis i també els subministradors i cost dels serveis: és a dir, s´hauria de publicar la llista i la quantitat de les operacions amb els proveïdors, adjudicataris i contractistes més importants de l´Ajuntament.
Pel que fa a la transparència en matèria d´urbanisme i obres públiques, la puntuació ha disminuït de 100 a 60. En aquest cas, s´analitza si s´han publicat els plans d´ordenació urbana i convenis urbanístics, els anuncis i licitacions d´obres públiques, la informació sobre les empreses que concorren als concursos públics, les ofertes i les resolucions, i informació precisa i detallada sobre les principals obres públiques i infraestructures de la ciutat.
Pel que fa als indicadors de la llei de la transparència, la puntuació també és baixa (56,3), però en aquest cas s´ha millorat, ja que en l´anterior estudi s´havia suspès amb un 46,7. Cal dir, però, que l´any 2012 era el primer en què s´introduïa aquest epígraf, que inclou la publicació de la planificació i organització de l´Ajuntament, dades sobre contractes, convenis i subvencions, les retribucions d´alts càrrecs i informació econòmica i pressupostària, com ara les auditories de comptes i la relació d´immobles de propietat municipal, entre altres.
Pel que fa a la informació sobre la corporació municipal, hi ha hagut una millora substancial: ha passat dels 58,8 punts aconseguits la última vegada a 83,3. En aquest apartat s´analitza la informació sobre els càrrecs electes i el personal de l´Ajuntament, el seu patrimoni i les normes i institucions municipals. Pel que fa a les realcions amb els ciutadans i la societat (pàgina web de l´Ajuntament, informació i atenció al ciutadà i grau de compromís amb la ciutadania), s´ha passat de 100 punts a 87,5. Finalment, pel que fa a la transparència economico-financera, s´ha mantingut pràcticament igual, tot passant de 85,7 a 81,8 punts.
L'últim | El més llegit |