L'aeroport de Girona-Costa Brava ha de sumar un nou pal a les seves rodes. Si el Prat ha esdevingut el competidor principal de Vilobí d'Onyar aquests darrers anys, ara és l'aeroport de Perpinyà qui també vol entrar dins el mercat del públic gironí. Així ho va afirmar ahir el director d'aquesta instal·lació del sud de França, Denis Leluc, que va desafiar l'aeròdrom de Girona assegurant que Perpinyà "vol captar" clients gironins. De fet, Leluc va valorar que el seu objectiu és "recuperar protagonisme a l'eix Girona-Figueres". Tot això, aprofitant que a partir del 29 d'abril l'aeroport de Perpinyà prestarà, dos dies a la setmana, un enllaç directe entre Catalunya Nord i Madrid.

"Perpinyà ofereix una alternativa a l'oferta low cost de Girona", va subratllar Leluc, que va posar de manifest "la proximitat" d'aquesta instal·lació i la seva "agilitat". El motiu, segons el director, és que les dimensions de l'aeròdrom de Perpinyà permeten agilitzar i fer més fluids els procediments dels viatgers, com poden ser embarcar l'equipatge o passar pel control de la seguretat. Per tot plegat, aquest aeroport del sud de França portarà a terme aquesta primavera "una sèrie d'accions de comunicació, publicitat i contactes per fer conèixer la seva proposta de vols i destinacions" a la província de Girona.

Leluc va remarcar que Perpinyà aposta per convertir-se en un dels aeroports "de referència del triangle" entre Tolosa, Montpeller i Barcelona. "La vocació transfronterera de l'aeròdrom posa a l'abast d'aquest públic 11 destinacions", va explicar l'aeròdrom, "amb centenars de connexions que estan a una hora de Girona, Figueres, Olot i les àrees d'influència d'aquestes poblacions". A més, es vol "aprofitar les possibilitats de l'alta velocitat ferroviària" per apropar l'aeroport "a nous públics". Evidentment, Perpinyà també pretén captar clients a través del nou vol que enllaçarà amb Madrid, del 29 d'abril al 24 d'octubre. Aquesta línia, que operarà Air Nostrum (una filial d'Iberia) funcionarà els dimecres i els diumenges, amb un preu de 117 euros d'anada i tornada.

353.872 passatgers el 2014

Ara bé, les xifres de l'aeròdrom de Perpinyà es queden lluny de l'aeroport de Girona. La instal·lació del sud de França, de fet, en cap cas es va aproximar al llindar dels dos milions de viatgers (que Vilobí va superar l'any passat), perquè Perpinyà va comptar amb 353.872 passatgers el 2014. Pel que fa als destins que actualment ofereix aquest aeroport francès, a part de Madrid, hi ha París, Londres, Birmingham, Southampton, Còrsega, Lilla, Nantes, Dublín i Brussel·les.