La locomotora del trenet de Sant Feliu de Guíxols de Girona continua les seves estrambòtiques parades en un viatge iniciat l’any 2008 quan va ser retirada dels jardins de la plaça d’Espanya. Allà hi havia restat molts anys, just a la sortida de l’estació de trens. Ara mateix està guardada als magatzems de les brigades municipals al Mas Xirgu, després que hagi estat retirada del passatge d’Emili blanch, ja que al seu costat s’hi ha col·locat la polèmica escultura de la confraria de Jesús Crucificat- Manaies de Girona.

La locomotora del trenet va ser retirada de la plaça d’Espanya arran de les obres del TAV l’any 2008. La construcció de l’estació de l’alta velocitat suposava l’enderroc de l’anterior estació d’autobusos, al parc Central i s’havia de construr-ne una de provisional a l’altre costat de vies. En concret a la sortida de l’estació de tren de la Renfe, a la plaça d’Espanya. Així va obligar a talar els arbres dels jardins i a retirar la màquina, que mesos abans havia patit dos incendis. El primer va originar un indigent que intentava escalfar-se i el segon el va generar un home que ja havia cremat un petit tren d'una atracció de la plaça Poeta Marquina i que també va prendre-la amb la locomotora.

La màquina va ser traslladada al dipòsit de les brigades on va estar més de tres anys. Allà, l’Associació d'Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines va aprofitar per restaurar-la. A més, es va anunciar que al març de l’any 2012 el trenet s'instal·laria a tocar de la Casa de Cultura perquè servís com a element d’entrada cap a l’exposició que es va organitzar per commemorar l’arribada del ferrocarril a Girona, amb motiu dels 150è aniversari. El 3 de març del 1862 s’havia fet la inauguració oficial. La mostra permetia repassar la història del tren a la ciutat de Girona i a la resta de les comarques gironines. Allà s’hi ha estat fins a aquesta Setmana Santa quan la zona s’ha batejat com la plaça dels Manaies i la confraria hi ha col·locat un monòlit, creat per Domènec Fita, que ha cedit a l’Ajuntament. La locomotora ha retornar ara als magatzems de les brigades. Si no se li troba un nou espai, restarà aquí fins que no se la retorni al lloc d’on va sortir, la plaça d’Espanya. Això serà possible quan la Generalitat executi les ­obres de la nova estació d’autobusos sota del parc Central i es recuperi per la ciutat l’espai del davant de l’estació de la Renfe.

La locomotora restaurada data de l'any 1891 i la va construir l'empresa Krauss & Cie A. G. l'any 1891. En el frontal llueix el número 2, que es va adjudicar a la primera sèrie de quatre locomotores de la Companyia del Ferrocarril de Sant Feliu de Guíxols a Girona, una línia oberta el 1892.