L'efecte que pot tenir el rodatge de la sèrie Joc de trons per a Girona pot ser similar al que Vicky Cristina Barcelona va suposar per a la ciutat comtal. Segons el professor de Turisme de la UdG José Antoino Donaire, l'impacte serà "absolut i molt important": "Serà com un publireportatge immens emès durant diversos mesos a llars de tot el món", assenyala. Això suposarà, per exemple, que la marca Girona tingui l'oportunitat de penetrar a països emergents com la Xina, Corea o l'Índia, on no podria arribar a través de publicitat tradicional.

Per a Donaire, un dels principals avantatges d'aparèixer a Joc de trons és que no es tracta de publicitat directa -a la qual els espectadors són molt reacis-, sinó de publicity: exhibició de la marca Girona dins d'un context que no és un anunci, de manera que pot ser molt més efectiu. En aquest sentit, l'expert en Turisme assenyala que la repercussió de la sèrie és mundial, de manera que Girona podrà tenir presència en mercats emergents -sobretot asiàtics- on fins ara ha estat "absolutament invisible". "Està molt bé que ens coneguin a França, Itàlia o Gran Bretanya, però això ens permet situar-nos, per exemple, a Corea, un mercat emergent on la gent cada cop viatja més i on a Girona li seria impossible posicionar-se si no fos a través d'una pel·lícula o una sèrie d'aquestes característiques", assenyala Donaire.

D'altra banda, el professor de la UdG subratlla que el target de públic de la sèrie també és molt interessant a nivell turístic. Una part, per exemple, són membres de classes mitjanes urbanes, mentre que també en són molt seguidors els millennials, és a dir, joves nascuts al voltant de l'any 2000. Aquests segments, indica Donaire, són els més cotitzats per les destinacions turístiques, ja que tenen un poder adquisitiu ascedent i generen tendència entre la resta de col·lectius.

Així doncs, per al professor gironí el rodatge és una "oportunitat històrica" per a la ciutat, ja que ajudarà a situar la marca Girona en l'imaginari col·lectiu. Tot i això, adverteix que, quan s'acabi la gravació, la ciutat haurà de seguir treballant per crear nous productes i accions promocionals: "Joc de trons és un element necessari, però no es pot quedar aquí. Si no, serà com una gran onada que només deixa una mica moll el terra", explica.

Donaire també creu que Joc de trons pot portar altres rodatges a Girona. "En general, les productores cinematogràfiques són poques i arrisquen molt poc en temes de promoció i producció", assenyala. I afegeix: "Són molt conservadores, i si constaten que un lloc funciona bé, és molt probable que hi portin altres gravacions de tot tipus". Així doncs, si el rodatge deixa la cadena HBO satisfeta, podria atraure nous equips de rodatge en el futur.