Un estudi elaborat per CORVE i els alumnes de l'IES Montilivi de Girona ha donat a conèixer que continua creixent el nombre de vehicles que circulen amb pneumàtics gastats i poc segurs. En concret, en comparació amb l'any passat, s'ha doblat el nombre de cotxes que porten pneumàtics per sota del límit de profunditat legal, d'1,6 mil·límetres, arribant fins al 16%. A més, un 32,23% dels vehicles tenen defectes a les seves rodes per falta de manteniment. Al mateix temps, l'informe posa de relleu que els conductors cada cop intenten allargar al màxim l'ús dels pneumàtics. Un 33% dels cotxes circulen amb rodes de més de 5 anys d'antiguitat i un 13,93% utilitzen rodes amb més de deu anys.

Per tercer any consecutiu, alumnes dels cicles formatius de l'IES Montilivi de Girona han elaborat un estudi sobre l'estat dels pneumàtics que porten els cotxes que circulen per la ciutat. L'any passat, l'informe determinava que havia augment el nombre de conductors que portaven pneumàtics poc segurs. Concretament un 25% dels vehicles tenien rodes amb nivell baix de seguretat i un 7,82% circulaven amb els pneumàtics per sota del límit legal.

Una xifra que s'ha doblat en un sol any. L'estudi d'aquest 2015 posa de manifest que tot i les advertències i campanyes de seguretat realitzades, continua creixent el nombre de conductors que circulen amb rodes poc segures. En concret, s'ha doblat arribant fins al 16% el nombre de vehicles que porten pneumàtics per sota del límit de profunditat legal. Al mateix temps, un 32,23% dels conductors circulen amb defectes d'origen mecànic com per exemple que les rodes estiguin poc o massa inflades, tinguin bonys o talls. Desperfectes que estan relacionats amb la manca de manteniment i per no passar pel taller.

D'altra banda, l'estudi també demostra que els conductors cada cop aposten per canviar el més tard possible les rodes dels seus vehicles. A més, es comença a detectar que en comptes de canviar els pneumàtics per uns de nous, els conductors escullen canviar-los per uns d'usats. De tots els cotxes analitzats, només un 1,12% tenen rodes noves. Un 33% dels cotxes circulen amb pneumàtics de més de 5 anys i un 13,93% amb més de deu anys.

El coordinador pedagògic del projecte, el professor Carles Aurich, ha explicat que es tracta d'uns resultats "preocupants" perquè demostren la manca de consciència sobre la importància del manteniment dels vehicles i el risc i perill creixent que això suposa a la carretera.

Per tot això, els alumnes i organitzadors de l'estudi alerten que circular amb un pneumàtic que no tingui dibuix suficient o que estigui fora de la normativa augmenta el risc de patir un accident, sobretot en cas de pluja. En aquest sentit, insisteixen en la necessitat de fer campanyes de conscienciació, reclamen que l'administració s'hi impliqui fent més controls i que els conductors portin a revisar els seus vehicles als tallers.

Des de la Confederació Espanyola de Tallers - CORVE en forma part- ja han manifestat el seu suport a la DGT per la campanya d'aquest estiu que es centrarà en controlar l'estat dels pneumàtics, els sistemes d'il·luminació, la documentació i el compliment de la ITV.