La ministra de Foment, Ana Pastor, va recordar ahir que gràcies al Govern del PP, el Tren d'Alta Velocitat (TAV) ha arribat a Girona i l'N-II s'acabarà quan no estava ni en projecte ni en obra. A la sessió de control al Govern, Pastor va respondre així a la pregunta del diputat de CiU Carles Páramo sobre el desdoblament total de l'N-II que, segons la seva opinió, continua sense disposar d'un calendari.

A?la ciutat de Girona les obres del TAV van començar l'agost de l'any 2008 i encara no estan acabades. Des de fa anys ja passen els tren d'alta velocitat per sota la ciutat gràcies al túnel però encara queden pendents diverses reurbanitzacions a la superfície. Per exemple, el Parc Central encara té la part més central envoltada de tanques amb obres pendents per enjardinar l'espai.

També s'està cobrint el forat a la zona de Mas Xirgu on va entrar la tuneladora i per on es van truere tones de pedra i sorra. A més a més, malgrat que els TAV ja circulen per les vies, encara s'està pendent d'enllestir algunes sortides d'emergència. Tots aquests retards i totes les molèsties causades han provocat que ni els veïns ni l'Ajuntament celebrin cap recuperació de les zones que Foment ha ocupat durant anys, com l'alliberamanent per fases de diferents trams del Parc Central. O la reurbanització del forat per on es va extreure la tuneladora, entre Sant Ponç i Fontajau, la reforma del carrer Josep Maria Gironella, el reasfaltatge del carrer Oviedo on durant molts mesos van passar milers de camions amb runes i sorra. És més, malgrat que l'Ajuntament i els veïns consideraven que vials com el carrer Bisbe Sivilla o la plaça Montserrat havien quedat afectades per les obres del TAV, ha estat l'Ajuntament qui, de moment, ha pagat els treballs de reurbanització.