Internet s'ha convertit en el termòmetre dels interessos actual. La quantitat de piulades, hashtags, fotos i comentaris que aconsegueixin sumar a les xarxes socials reflecteixen l'èxit de cadascun dels actes que s'organitzen. I bé ho saben les productores i les empreses de càsting, que han trobat a la xarxa el lloc idoni per convocar figurants (tot i que a vegades se'ls pot tornar en contra a causa de la gran quantitat d'interessats). És el cas de Modexpor Internacional, la productora del càsting de Joc de Trons.

L'empresa anunciava dissabte a través de les xarxes socials la convocatòria del càsting pel rodatge de la sèrie a Girona. Tan sols els va caldre una piulada i un post a Facebook per sumar 121 retweets i 137 favorits. La notícia a la xarxa de Zuckerberg va ser compartida 500 vegades. Un click i ja van tenir la safata d'entrada col·lapsada i una central telefònica desbordada.

Més de 100.000 piulades

Al llarg de l'últim mes s'han produït 124.260 piulades sobre «Juego de Tronos» i més de 1.200 comentaris amb el terme «Joc de Trons». La majoria d'ells s'han efectuat des de l'anunci de convocatòria de Modexpor Internacional. En els últims cinc dies s'han escrit 11.346 piulades en castellà i 279 en català. Desenes de mitjans de comunicació han compartit la notícia a través de les xarxes i el fenomen ha esdevingut tendència.

Les xarxes socials, especialment Twitter i Facebook, han servit de punt de trobada per fer preguntes i comentaris sobre els requisits de l'empresa malaguenya. D'entre les preguntes més recurrents, com s'aconseguien les invitacions al càsting. La repetició de la pregunta va fer que la productora emetés una segona piulada explicant el procediment de les proves de selecció. Entre els usuaris, alguns indignats per l'exclusió de persones que duguin tatuatges. L'usuari @Chuckleing20 es preguntava «ningú amb tatuatges? Vinga va, si el 90% dels actors porten tatuatges, que estem al segle XXI». En aquesta línia, molts es preguntaven si tenien opcions a ser escollits figurants en cas de portar petits tatuatges, fet que la productora solia contestar, a través de les mateixes xarxes, amb un breu «no». La convocatòria emesa aclaria que busca persones primer i, en cas de ser dones, amb cabell llarg. El lloc de residència o el número de la seguretat social eren qüestions que inquietaven diversos pretendents. Per tal de fer front a l'allau de dubtes i queixes, la productora va contestar a través de les xarxes les preguntes més habituals.

Girona es prepara

No només Modexpor Internacional s'ha hagut d'organitzar per celebrar el càsting. La ciutat de Girona, que esdevindrà escenari d'una de les sèries amb més repercussió a escala mundial, també ha necessitat un operatiu especial per donar resposta a totes aquelles incidències que puguin sorgir.

Des d'un inici es van canviar les dates de la selecció de figurants per tal de preparar el dispositiu, que ajudaran a regular l'afluència de candidats, lavabos provisionals, patrulles policials i equips d'ambulàncies. I és que malgrat que la convocatòria fa referència a habitants de Girona i rodalies, des de l'Ajuntament s'espera l'arribada de forasters a nivell particular.