El responsable de Google Educació per al sud d'Europa, Marc Sanz, ha participat avui en unes jornades amb un miler de professionals del sector docent, als quals ha transmès que la clau de la innovació en l'aprenentatge és la manera d'introduir la tecnologia a l'escola.

Segons informa la Fundació Trams, organitzadora d'una cita per donar a conèixer experiències docents basades en l'ús de la noves eines digitals en les aules, Sanz ha negat que la substitució de llibres per tauletes als centres educatius suposi més motivació dels estudiants.

Aquest responsable de Google Educació ha insistit que la motivació i la innovació a les escoles ha de partir d'un canvi en la manera d'introduir la tecnologia.

Marc Sanz s'ha referit al sistema desenvolupat per la seva companyia, que pretén ser, segons ha explicat, una eina segura, simple, ràpida i resolutiva per a totes les parts que formen part de l'educació: els alumnes, els docents i els pares.

Tota aquesta iniciativa s'ha desenvolupat en un entorn obert de Google i ofereix als estudiants espais per fomentar l'aprenentatge, la innovació i el coneixement.

Sanz ha subratllat que la feina dels professors és molt important per guiar als seus alumnes en tot aquest nou sistema i els ha demanat que innovin en les aules i treguin partit de trobades com la de Girona, on poden compartir experiències amb companys d'altres centres.

La inauguració de les jornades ha comptat amb la presència de l'alcalde de la capital gironina, Carles Puigdemont, qui ha destacat la importància de la formació actual per als ciutadans del futur.

La primera de les ponències l'ha desenvolupat el catedràtic de la Universitat Autònoma de Barcelona José Manuel Pérez, qui ha subratllat la necessitat que el món de l'educació prengui consciència de l'era actual, en la qual internet ha entrat en totes les cases i ha canviat la comunicació entre les persones, la seva percepció del temps i la seva connexió amb el món.

Centres educatius de tot Espanya han presentat projectes sobre innovació en les aules com ha estat el cas del CEIP San Agustín de Albacete amb un treball sobre realitat augmentada i geolocalització.

El número de participants en les jornades ha superat el miler de persones entre professors i interessats de diferent índole en la innovació educativa.