La Diputació de Girona ha presentat aquest dimarts l'Oficina de Transparència, un servei pensat per donar suport als ens locals perquè puguin complir les obligacions marcades per la Llei de transparència, accés a la informació pública i bon govern. La llei obliga els ajuntaments a publicar als seus webs 128 informacions noves, una tasca més a desenvolupar per uns ens que, en molts casos, acumulen moltes competències i tenen pocs recursos humans i econòmics, segons s'ha explicat durant la presentació de l'oficina.

Per això la nova oficina s'encarregarà especialment d'ajudar els 187 municipis gironins amb menys de 5.000 habitants, els que disposen de menys recursos humans i econòmics. Cada ajuntament podrà tenir un portal de transparència al mateix web. Es tracta d'un portal marc elaborat pel Consorci d'Administració Oberta de Catalunya (AOC) que cada ajuntament podrà personalitzar i que ja tindrà un 40% de les informacions carregades automàticament. D'aquesta manera, els ajuntaments hauran d'encarregar-se d'emplenar només el 60 % de la informació restant.

A la vegada, cada portal de transparència municipal estarà connectat amb el Portal de Transparència de Catalunya (www.transparenciacatalunya.cat), que recollirà totes les dades de les administracions públiques catalanes.L'oficina també oferirà un programa de formació als treballadors dels ajuntaments implicats, a més d'assessorament integral i ajut organitzatiu.