En una ciutat sempre hi conviuen diferents persones: la gent amb gos i la que no en té, els veïns que matinen i els bars amb terrassa i els que últimament tenen més desavinences: els ciclistes i els conductors. L'Ajuntament, a poc a poc, va creant una xarxa de carrils bici en sis categories: camí ciclable, en calçada, en vorera, en carril bus, bici i taxi, en vorera compartida i en calçada compartida. Un dels trams que s'estan treballant és el que uneix el pont de Pedret fins a la plaça Poeta Marquina, d'aquests 1.080 metres 780 transcorren per sota la via del tren, entre pilars, en el tram comprès entre la rotonda del Rellotge i la plaça del Poeta Marquina. Aquest ha aixecat força polèmica en els últims dies per l'ubicació sota el viaducte compartint espai amb els aparcaments dels cotxes.

Posicions diverses

Un dia qualsevol al matí ens trobem amb en Josep Bronsoms aparcant el seu cotxe a l'aparcament de sota el viaducte. Ell està d'acord amb la creació d'aquest tram del carril bici però opina que s'hauria de complementar amb una senyalització vertical, una tasca que durà a terme l'Ajuntament en breus. L'únic que creu és que «s'haurà de fer atenció quan els conductors aparquem sobretot a l'hora de fer marxa enrere».

Patricia García és una usuària de la bicicleta i veïna de la zona, per tant, sol aparcar el cotxe a la zona blanca de sota el viaducte. A ella no li agrada que hagin posat el carril bici en aquest tram perquè creu que treu places d'aparcament per als veïns i opina que s'hauria pogut trobar un lloc més adequat.

Per a ella, el principal problema de compartir aquest espai és la visibilitat, ja que «si tires enrere i no fas prou atenció pots endur-te un ensurt». Arran d'aquesta situació assegura que «tard o d'hora hi haurà algun accident». Afegeix que a banda de la senyalització pertinent que posi l'Ajuntament, els ciclistes també haurien de portar llums a les bicicletes.

La Marloes Stelling i la seva filla són usuàries habituals de la bicicleta i ella es declara «super a favor d'aquest projecte, ja era hora que aprofitessin aquest trajecte del tren i que connectessin la ciutat». Opina que els cotxes i les bicis poden viure en harmonia, ja que la idea «és que la bici vagi guanyant terreny al cotxe». «El conductor haurà de fer atenció i prendre consciència que existeix la bici i aquesta haurà de respectar el seu carril però sense aquesta logística tot era molt complicat», diu Stelling.

Fèlix Rodríguez és un dels controladors de la zona d'aparcament i usuari de cotxe i opina que «per als ciclistes està molt bé però per als conductors no tant perquè els treu llocs per aparcar». Tot i això, creu que aquests dos mitjans poden arribar a conviure sense problemes sempre que es faci atenció. Creu que per reforçar la seguretat «es podria haver posat una separació una mica elevada en el carril bici» per evitar que el cotxe la traspasses. Dins de les actuacions que ha fet l'Ajuntament opina que «està molt bé que hagin posat llums sota les vies per reforçar la visibilitat», sobretot quan ja és fosc.

Un seguit d'opinions sobre un petit tram de carril bici que travessa Girona i que entra dins del Pla de Mobilitat aprovat el 2014 i que preveu la construcció de 10,9 quilòmetres de xarxa pedalable en sis anys. S'està treballant en el carrer Pedret i Sant Joan Bosco i està previst el del carrer Santa Eugènia.