Les obres de reposició de la llosa del Parc Central de Girona -l'última ferida oberta després de l'arribada del TAV- començaran a finals de novembre. Aquesta és la previsió amb la que treballen tant l'empresa com les administracions implicades. Durant les darreres setmanes, la nova empresa adjudicatària (Copcisa) i Adif han estat fent els tràmits administratius per iniciar els treballs però encara falta signar l'acta de replantejament de les obres, l'últim pas abans que les màquines comencin a treballar sobre el terreny. Per a la setmana que ve està prevista una reunió on es constituirà la comissió de seguiment dels treballs, formada per responsables d'Adif, de l'empresa adjudicatària i de l'Ajuntament de Girona. El regidor delegat del Projecte Ferroviari, Carles Ribas, ha destacat que s'estan complint els terminis i que la reunió de la setmana vinent marcarà "el tret de sortida" de les obres, valorades en 1,7 MEUR.

Compte enrere abans que les màquines comencin a treballar sobre la llosa de l'estació del TAV a Girona per convertir l'espai novament en una zona verda. Les obres estan adjudicades definitivament des de principis de setembre a l'empresa Copcisa i tenen un termini d'execució de cinc mesos.

Aquestes obres ja es van adjudicar a finals d'abril però el contracte no es va formalitzar perquè no estava clar qui havia de pagar l'enderroc del 'finger', el passadís que connecta les dues estacions. Finalment, i després d'unes setmanes de negociacions i encreuament d'acusacions, l'Ajuntament de Girona ha signat un conveni amb Adif on reconeix que es farà càrrec del cost d'aquesta obra.

Això va permetre desencallar el conflicte entre administracions. Des de llavors, i amb l'adjudicació ja en ferm, s'ha anat avançant en d'altres aspectes administratius. Segons ha explicat el regidor delegat del Projecte Ferroviari, Carles Ribas, Adif ja ha fet la recepció de les obres que s'havien fet fins ara i s'ha signat el nou contracte amb Copcisa, l'adjudicatària definitiva. Un dels últims serrells que falta per tancar és l'acta de replanteig de les obres. Un cop es rubriqui aquest document, això significa que l'empresa dóna per bones totes les condicions i comença a treballar sobre el terreny.

Per al dijous 24 de novembre també està prevista una reunió tècnica on hi assistirà membres d'Adif, de l'empresa adjudicatària, tècnics de l'ajuntament i el mateix regidor. Aquesta reunió servirà també per donar per constituïda la comissió de seguiment dels treballs. "És el tret de sortida de les obres", considera Ribas, que calcula que les obres començaran a finals de novembre o, com a molt, a principis de desembre. Ribas s'ha mostrat prudent i alerta que, amb les vacances de Nadal pel mig, podria ser que els treballs a la llosa s'allarguin sis mesos, en lloc de cinc mesos segons consta al contracte. El regidor ha destacat que tant l'empresa com Adif estan complint els terminis establerts i ha dit que "tot està consolidat i s'està fent de manera seriosa per començar les obres molt aviat".

En aquesta zona de 2,5 hectàrees està previst que s'hi faci un parc públic, que s'obrin dues portes noves tant al vestíbul d'alta velocitat com a l'estació del tren convencional i que es millori la seguretat de les instal·lacions. El 'finger' s'enderrocarà i es substituirà per una marquesina permeable que farà que el parc no quedi dividit per l'actual passadís.

L'espai del Parc Central és la darrera gran obra de reposició que l'Estat encara té pendent a Girona. Les obres per portar l'alta velocitat a la capital gironina van començar l'estiu del 2008.