El Consell d'Administració de l'empresa pública Trargisa -format pels ajuntaments de Girona, Salt i Sarrià- ha detectat irregularitats en la contractació de personal i en la qüestió de les retribucions. Per això, d'aquí a dos mesos convocarà una nova reunió on s'aprovarà la relació de llocs de treball i els salaris que han de tenir els empleats. A més, s'ha encarregat un informe sobre la gestió de recursos humans que servirà per determinar si hi ha responsabilitats i qui les ha d'assumir.

Trargisa (Tractament de Residus i d'Aigües Residuals del Sistema de Girona SA) és una empresa de capital 100% públic que gestiona la depuradora d'aigües residuals i la incineradora. En aquests moments compta amb 56 treballadors. Ja fa temps que el Consell d'Administració, amb l'Ajuntament de Girona al capdvant, sospita de la seva gestió. De fet, el setembre de l'any passat ja va col·locar un enginyer municipal al capdavant de l'empresa per analitzar minuciosament totes les qüestions relacionades amb l'empresa, des de les instal·lacions i el servei fins a les factures, contractes de personal, salaris i obres contractades i executades, entre altres.

Ara, amb la documentació que té a les mans, el Consell d'Administració té indicis que s'han produït irregularitats. L'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, diuen que volen ser "cauts i prudents", i per això esperaran fins d'aquí dos mesos, a tenir l'informe, per determinar si cal emprendre accions legals. Tot i això, va assegurar que l'Ajuntament vol portar un "control acurat" de totes les empreses amb capital públic. Per això, ha anunciat que s'han conctractat dos juristes per poder controlar millor aquestes societats, com Trargisa o també Agissa (Aigües de Girona, Salt i Sarrià).