L'àrea quirúrgica de l'hospital Josep Trueta de Girona ha posat en marxa una sala d'espera virtual per als familiars dels pacients que passen pel quiròfan. Aquest nou protocol d'informació per als acompanyants dels pacients quirúrgics, que funciona des de fa dues setmanes amb bona acceptació per part dels usuaris, busca augmentar el seu confort mentre esperen que acabi l'operació i donar-los més autonomia, per a que puguin fer la seva mentre dura la cirurgia.

L´hospital de referència a les comarques gironines realitza cada any unes 9.000 cirurgies programades, que ara seran informades segons aquest nou circuit, que es posa en marxa tan bon punt l´usuari arriba al centre.

Quan un pacient ingressa a l'hospital per sotmetre's a una cirurgia programada, al Servei d´Admissions del centre informa els familiars de la implantació del nou protocol i se´ls demana un número de telèfon per localitzar-los abans que el pacient surti del quiròfan.

D´aquesta manera no és necessari que aquests acompanyants s´estiguin a la sala d´espera durant hores per rebre notícies de com s´ha desenvolupat l´operació i poden fer la seva durant el procediment quirúrgic.

Amb la implantació d´aquesta sala virtual, els familiars que ho desitgen poden seguir anant a la sala d´espera, a l´habitació en els casos en què la cambra ja estigui assignada, a la cafeteria o fins i tot fora del centre hospitalari, amb la tranquil·litat de saber que seran avisats mitja hora abans que finalitzi la intervenció.

Quan queden trenta minuts de procediment, els acompanyants reben una trucada telefònica i se´ls demana que es dirigeixin a la sala d´espera presencial de l´àrea quirúrgica, on en pocs minuts ja se´ls fa passar a la sala annexa d´informació per rebre de primera mà dels metges, amb totes les garanties de confidencialitat, la informació relativa a la intervenció.

En els casos en què s´ha pactat prèviament amb la família rebre la informació per via telefònica, se seguirà fent de la mateixa manera, segons indiquen fonts de l´hospital Trueta.